plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۱۴۵۱۴

دیدار طالبان با مقامات روس در روسیه

هیاتی از گروه طالبان به رهبری شیرمحمد عباس استانکزی با سفر به روسیه با برخی از مقامات این کشور از جمله ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان در مورد روند صلح گفتگو کردند.
دیدار طالبان با مقامات روس در روسیه
به گزارش ایصال نیوز، محمدنعیم، سخنگوی طالبان در قطر در توییتی نوشت که روز پنجشنبه نشستی میان هیات این گروه به رهبری شیرمحمد عباس ستانکزی، معاون امور سیاسی و ضمیر کابلوف، نمایندۀ ویژۀ ریيس‌جمهور روسيه در مسکو برگزار شد و دربارۀ روند صلح افغانستان، بحث و گفت‌وگو کردند.

او نوشته است که طرفین در این دیدار، پیرامون موضوعات مربوطه دو کشور، وضعیت کنونی گفتگوهای بین الافغانی و تطبیق کامل توافق نامه دوحه بحث کردند.

سخنگوی طالبان در این توئیت خبر داده است که کشور روسیه در راستای صلح و ثبات در افغانستان ابراز همکاری نمود. هر دو طرف در مورد موضوعات مربوطه با هم تبادل نظر کردند.

این در حالیست که هیاتی دیگر از طالبان به رهبری ملاعبدالغنی برادر معاون این گروه به ایران سفر کردند و با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو داشتند.

هیأت بلندپایه طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی این گروه در قطر و معاون سیاسی رهبر طالبان که صبح روز سه شنبه گذشته به تهران سفر کرده بود، با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفت وگو کردند.

شمخانی به دنبال این دیدار در توییتر خود نوشته است: "در ملاقات امروز با هیئت سیاسی طالبان، رهبران این گروه را در مبارزه با آمریکا مصمم دیدم. کسی که سیزده سال در گوانتانامو زیر شکنجه‌های آنان بوده، مبارزه با آمریکا در منطقه را کنار نگذاشته است".

دور دوم مذاکرات بین الافغانی از حدود سه هفته قبل به این سو در قطر آغاز شده است، اما برخی از اعضای هیات مذاکره‌کننده دولت افغانستان، طالبان را متهم کردند که علاقه‌ای به مذاکرات مفید ندارند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : صدای افغان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما