plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
کد مطلب : ۱۸۱۰۱

طالبان فرودگاه قندوز را تصرف کرد

فرمانده ارتش افغانستان برکنار شد
در پی افزایش پیشروی‌های طالبان در نقاط مختلف افغانستان، منابع محلی از تصرف فرودگاه قندوز به دست طالبان خبر دادند. احمدزی فرمانده ارتش افغانستان برکنار و هیبت الله علی زی جایگزین وی شد.
طالبان فرودگاه قندوز را تصرف کرد
به گزارش ایصال نیوز، منابع محلی در ولایت قندوز، تأیید می‌کنند که فرودگاه این ولایت، به دست طالبان سقوط کرده است. یک منبع محلی در ولایت قندوز، به روزنامه‌ صبح کابل گفت که فرودگاه ولایت قندوز، ظهر روز چهارشنبه -۲۰ مرداد، از سوی طالبان تصرف شده است.

این منبع، جزییات بیش‌تری در این باره ارایه نکرد. مقام‌های امنیتی تاکنون در این باره چیزی نگفته اند.

سخنگوی طالبان نیز در پیامی توئیتری از تصرف این فرودگاه خبر داد. این در حالی است که در چند روز گذشته، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دولتی و طالبان در شهر قندوز جریان داشت و این شهر، صبح روز یک‌شنبه -۱۷ مرداد-، به دست طالبان سقوط کرد و تنها فرودگاه این ولایت در کنترل نیروهای دولتی باقی مانده بود.

* برکناری فرمانده ارتش افغانستان
از سوی دیگر، رسانه های افغانستان اعلام کردند که ولی محمد احمدزی به دستور رئیس جمهوری محمداشرف غنی برکنار و ژنرال هیبت الله علی زی فرمانده سابق نیروهای ویژه ارتش بجای وی منصوب شد.

رئیس جمهوری افغانستان ژنرال سمیع سادات فرمانده سابق لشکر میوند را بعنوان فرمانده نیروی ویژه ارتش بجای هیبت الله علی زی انتخاب کرد.

چند روز پیش طلوع نیوز افغانستان گزارشی را منتشر کرد که ولیمحمد احمدزی فرمانده ارتش افغانستان با فرماندهان لشکرهای ارتش رفتار نامناسب دارد و تاکنون در هیچ جنگی بعنوان فرمانده ارتش حضور نیافته است.

این نارضایتی ها ار عملکرد ولی محمد احمدزی را آگاهان و کارشناسان سیاسی افغانستان نیز مطرح کرده بودند و باورها بر این است در داخل دولت نیز عده ای با طالبان همدست هستند و در سقوط استانها با طالبان همکاری می کنند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما