plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۱۸۵۶۹

ذبیح‌الله مجاهد مدعی سقوط ‏ولایت پنجشیر شد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در اظهاراتی مدعی سقوط ‏ولایت پنجشیر شد. تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی از برافراشتن پرچم طالبان در پنجشیر حکایت دارد، تصاویری که پیشتر نیز طالبان با انتشار تصاویر مشابه آن مدعی تصرف پنجشیر شده بود.
ذبیح‌الله مجاهد مدعی سقوط ‏ولایت پنجشیر شد
به گزارش ایصال نیوز، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه تروریستی طالبان در بیانیه ای مدعی سقوط پنجشیر شد.

وی امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه ای رسمی با سربرگ امارت اسلامی افغانستان، کمیسیون امور فرهنگی و دفتر سخنگو، مدعی شد، پنجشیر به طور کامل فتح شده و در کنترل امارت اسلامی درآمده است.

وی جبهه مقاومت شمال افغانستان در دره پنجشیر را «باند یاغی» خطاب و خاطرنشان کرد که درحمله طالبان شماری از افراد کوبیده (سرکوب) شدند و شماری نیز فرار کردند و مردم این منطقه نیز از درگیری نجات یافتند.

منابع جبهه پنجشیر تا کنون در این باره اظهارنظری نکرده اند اما اخبار غیر رسمی شایعاتی که طالبان به آن دامن می زند را مردود می داند. 

پیش از این منابع آگاه از حمله پهپاد‌های پاکستانی مجهز به بمب های هوشمند به مواضع نیرو‌های مقاومت افغانستان در پنجشیر و کشته شدن فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان در این منطقه خبر داده بودند.

قبل از حمله نهایی طالبان، «احمد مسعود» فرمانده جبهه مدافعان پنجشیر گفته بود اگر طالبان نیروهای خود را از پنجشیر و اندراب خارج کنند، جبهه پنجشیر از تحرکات نظامی دست کشیده و با این گروه گفت‌گو خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما