plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۱۷۹۲۷
با دستور رئیس جمهور

فاز اول و دوم "سالن اجلاس سران" اصفهان افتتاح شد

توسعه اصفهان با رونق سالن اجلاس سران
فاز اول و دوم سالن اجلاس و همایش های بین المللی امام خامنه‌ای اصفهان به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رییس جمهور افتتاح شد؛ مکانی که می تواند بستری برای توسعه ارتباطات بین المللی در کشور واستان باشد.
فاز اول و دوم "سالن اجلاس سران" اصفهان افتتاح شد
کار ساخت مجموعه سالن‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان به‌عنوان یک طرح چندمنظوره و با هدف میزبانی اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران از سال ۱۳۸۹ آغاز شد.این مرکز در زمینی به مساحت ۷۱ هکتار با ۴۲۵ هزار مترمربع زیربنا در شرق کلانشهر اصفهان ایجاد شده است و سالن اصلی آن ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد.

رأی منفی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۱ به تخصیص بودجه برای سالن مزبور، شهرداری این شهر را بر آن داشت تا هزینه آن را از محل بودجه‌های عمرانی خود تأمین کند.

در پی مذاکرات نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با مسوولان سازمان برنامه و بودجه، دولت یازدهم اواخر سال ٩٥ مقرر کرد مبلغ ٨٠٠ میلیارد ریال برای تأمین اعتبار سالن اجلاس سران به شهرداری اصفهان تخصیص یابد.

* هزینه ۱۲ هزارمیلیارد ریالی شهرداری اصفهان برای سالن اجلاس سران
شهردار اصفهان روز گذشته، در آیین افتتاح مرحله اول و دوم این طرح گفت: سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان از سال ۸۹ با هدف برگزاری اجلاس سران کشورهای عدم تعهد در اصفهان آغاز شد و قرار بود با پشتیبانی دولت به اتمام رسد که این‌ امکان فراهم نشد و طرح آن متوقف ماند.

قدرت الله نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان با هدف ایجاد زیرساخت‌های مناسب سالن اجلاس‌ ۱۲ هزار میلیارد ریال در گام(فاز) های اول و دوم هزینه کرده است، افزود: تجهیزات مورد نیاز بهره‌برداری از این سالن در آینده فراهم می شود و در آن موقعیت جغرافیایی و معماری ویژه برای برپایی اجلاس بین المللی و فضای مذاکرات در نزدیک شهر و فرودگاه اصفهان ایجاد شده است.

وی توسعه بازاریابی شهری، ایجاد بستری برای ارتباطات بین المللی و برنامه‌های مختلف را از ویژگی های سالن مورد نظر اعلام کرد و گفت: زمین ۷۲ هکتاری به اندازه یک شهرک ۱۰ هزار نفری امکان توسعه و ایجاد منطقه تجاری را دارد که مذاکرات آن با اتاق بازرگانی انجام‌ شده است‌.

*نگرانی در خصوص احتمال توقف عملیات اجرایی سالن اجلاس سران
همچنین نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان درآیین افتتاح سالن‌ اجلاس و همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان گفت: همیشه می‌ترسیدم تا عملیات احداث سالن اجلاس سران بخاطر جناح بازی‌ها متوقف شود زیرا هزینه‌ بسیاری هم صرف آن شده بود و لازم بود تا به نتیجه برسد.

سیدیوسف طباطبایی‌نژاد افزود: برغم اینکه برای احداث این مکان در اصفهان بسیاری کارشکنی کردند، عملیات احداث سالن توسط شهرداری آغاز شد و دولت‌ وقت با وجودی که برای ساخت آن ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه برآورد کرده بود ولی در نهایت ۲۰۰ میلیارد ریال به آن اختصاص داد و در نهایت نیز عمده بودجه آن از طریق شهرداری تامین شد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد یادآور شد: ۴۸ درصد این مجموعه در زمان شهرداران پیشین و ۴۸ درصد نیز در این دوره ادامه یافت و امیدواریم که دیگران نیز این روند را تکمیل کنند.

وی اضافه کرد: این طرح در مقیاس ملی است و شهرداران بعدی نیز باید بکوشند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری مُختص اصفهان، فرهنگ و هنر این دیار را در قالب این مجموعه به جهانیان معرفی کنند.

* توسعه اصفهان با رونق سالن اجلاس سران
استاندار اصفهان نیز با بیان اینکه بهره‌برداری از سالن اجلاس سران از احداث آن مهمتر است افزود: نگهداری این طرح نباید هزینه جدیدی بر دوش مردم اصفهان تحمیل کند.

عباس رضایی افزود: بهره‌برداری از این مکان باید به نحوی باشد که همه اصفهان در آن سهیم شوند.

به گفته وی، رونق این مجموعه برای توسعه و اشتغال شهر مفید خواهد بود و زمینه معرفی، خلاقیت و صادرات هنر اصفهان را بیش از پیش فراهم خواهد ساخت.

استاندار اصفهان گفت: برای نگهداری از این مجموعه باید برنامه‌ریزی در دستور کار مسوولان استان قرار گیرد در غیر این صورت ضرر کرده‌ایم.

در ادامه این جلسه، رییس جمهوری با قدردانی از این اقدام شایسته، دستور افتتاح سالن اجلاس و همایش های بین المللی امام خامنه‌ای اصفهان را صادر کرد.

مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان بگونه‌ای طراحی شده که گویای عبارت معروف"اصفهان، نصف جهان" است زیرا شکل نیم کره آن نماد 'نصف جهان' است و در ساختمان آن از جمله سقف داخلی‌اش که نماد سقف مسجد شیخ لطف‌الله است، معماری خاص اصفهان لحاظ شده است.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما