plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۱۵۱۸۳
شهردار کلان شهر اصفهان اعلام کرد

بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان به سمت درآمدهای پایدار حرکت می‌کند

بیست درصد بودجه سال ۱۴۰۰ مربوط به گردشگری است
شهردار اصفهان گفت: میزان بودجه‌بندی سال آینده این نهاد از تراکم فروشی فاصله گرفت و به سمت درآمدهای پایدار حرکت می کند.
بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان به سمت درآمدهای پایدار حرکت می‌کند
به گزارش ایصال نیوز، قدرت الله نوروزی روز سه شنبه در هفتاد و سومین نشست "سه شنبه‌ها با رسانه" در جمع خبرنگاران افزود: تراکم فروشی شهرداری اصفهان از هفتاد درصد سال ۹۶ به ۳۰ درصد در بودجه ۱۴۰۰ رسیده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته تاکنون ۷۲ افتتاحیه، پروژه و خدمت تقدیم مردم اصفهان شده که شاهد فعالیت بزرگی در عرصه خدمت رسانی هستیم.

شهردار اصفهان گفت: وقتی از عدالت فضایی سخن می‌گوییم به دنبال توزیع امکانات و توازن در شهر هستیم که نمونه آن در پروژه‌های بزرگ و کوچک مشهود است. وی تصریح کرد: مترو، رینگ چهارم، اجلاس و نمایشگاه بین المللی از مناطق محروم آغاز و به مناطق مرکزی و مناطق حاشیه شهر ختم می‌شود.

نوروزی افزود: رینگ چهارم (حلقه حفاظتی) همه از محله‌هایی عبور می‌کند که مناطق کمتر برخوردار و محرک توسعه است و برای مناطق رفاه و آسایش به همراه داشته و تاثیرگذار در زندگی مردم آن مناطق است.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از محورهای اصلی اصفهان بوده ‌و این شهر در زمینه گردشگری می‌تواند محرک توسعه گردشگری در ایران باشد از این رو بازسازی چهارباغ و پیاده راه سازی حرکت به سمت گردشگری است.

*احداث تراموا نیازمند مصوبه شورای عالی ترافیک کشور

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه تراموا گفت: برخی از اقدامات از جمله مطالعات تراموا در طرح جامع ترافیک شهر صورت گرفت و تلاش ما بر انجام کار مشارکتی بود.

وی گفت: سه مسیر برای تراموا تعیین شد که یکی از دروازه تهران به سمت خیابان امام خمینی(ره)، دروازه تهران به سمت میدان شهدا و از دروازه تهران به سمت دروازه شیراز بررسی اما برای هیج یک اقداماتی صورت نگرفته بود.

نوروزی با بیان اینکه باید احداث تراموا از جایی آغاز که بیشترین نفع را داشته باشد، تصریح کرد: گام اول میدان دروازه تهران تا دروازه شیراز و گام دوم دروازه تهران تا خیابان امام خمینی است از این رو برای نهایی شدن احداث تراموا این مسأله باید در شورای عالی ترافیک کشور به تصویب برسد که این اقدامات در دست اجرا است.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌تر گفته شده بود اصفهان گران اداره می‌شود، بیان کرد: تلاش می‌کنیم این اتفاق نیفتد اگر از عدالت فضایی، توزیع عادلانه امکانات و مناسب سازی در شهر صحبت می‌کنیم برای گران اداره نشدن شهر است.

شهردار اصفهان گفت: سیاست ما در زیرساخت و عمران ایجابی است نه حذفی و سلبی. وی، بهره برداری از مترو اصفهان را انقلاب عمرانی دانست و ادامه داد: خط ۲ مترو باید ظرف چهار سال ساخته و در این کار لحظه‌ای درنگ صورت نپذیرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اگر شرایط اقتصادی و تحریم‌ها نبود اکنون می‌توانستیم اعلام کنیم تجهیزات خط ۲ مترو اصفهان به صورت کامل خریداری شده است.

وی اضافه کرد: انقلاب عمرانی تنها برای مترو نیست بلکه حلقه حفاظتی و پروژه‌های بزرگ عمرانی، خریداری ۱۱۰ اتوبوس و تردد ۱۲۰ هزار نفر با مترو را شامل می‌شود. نوروزی گفت: از سال ۹۰ تا ۹۶ بین دویست تا سیصد طرح طراحی، تصویب و در راستای اجرا قرار گرفت اما در بهمن سال جاری ۴۰۱ طرح طراحی، تصویب و در دست اجرا قرار گرفته که این عدد روبه افزایش است.

وی بیان کرد: ابر پروژه‌ها با هدف کاهش آلودگی، کاهش ترافیک، تسهیل در رفت و آمد در بخش‌های مختلف شهر و عدالت فضایی(ایجاد زمینه برای دسترسی همه مردم به امکانات شهری) در اصفهان به افتتاح رسیدند.

*افراد براساس قوانین از دوچرخه استفاده کنند

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: باید برای رهایی از چنگال خطرناک آلودگی، ترافیک و ایمن سازی بیشتر مسیرها زیرساختی آماده کنیم تا براساس ضوابط و مقررات افرادی که می‌توانند از دوچرخه استفاده کنند.

وی گفت: تلاش می‌کنیم شهر به صورت پیاده، دوچرخه سواری و استفاده از موتور برقی زیست پذیر شود.

نوروزی اظهار کرد: پروژه‌هایی که پیوست فرهنگی و اجتماعی دارد مورد علاقه من است و هیچ پروژه‌ای را بدون این نگاه به پیش نبردیم.

*۱۴۰۰ بازنشسته از شهرداری اصفهان رفتند

وی با اشاره به نیروی انسانی گفت: تعداد نیروهای شهرداری به لحاظ ساختار سازمانی فراوان بوده که باید اصلاح شود اما تاکنون ۱۴۰۰ بازنشسته در میان کارکنان داشتیم و این در حالیست که حدود ۲۰۰ نفر نیرو اضافه شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به عوارض آلایندگی اظهار داشت: تمامی اقدامات با یک نگاه فرهنگی اجتماعی در حال اجراست و نگاه محیط زیستی از مبانی آن است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هکتار فضای سبز اصفهان را با استفاده از گیاهان مقاوم در برابر کم آبی توسعه دادیم، اضافه کرد: ۵۳ هکتار برای توسعه فضای سبز آغاز شده و سرانه فضای سبز با جمعیت متناسب شده است.

نوروزی اظهار داشت: ۷۰ کیلومتر خط انتقال پساب در اصفهان، بیست و هشت هزار مترمکعب مخزن احداث شده است.
وی با بیان اینکه هدف کلان برنامه ۱۴۰۵ کاهش آلودگی است، گفت: چهل درصد بودجه‌ها بعد از ۱۴۰۰ به سمت کاهش الایندگی حرکت می‌کند.

به گفته شهردار اصفهان، بیست درصد بودجه سال ۱۴۰۰ مربوط به گردشگری است.

*اجازه نمی‌دهیم به شهدا کوچکترین اهانتی شود.

وی، درباره اهانت به شهدا از طریق نامگذاری نام شهدا بر سرویس بهداشتی یکی از بوستان‌های اصفهان خاطرنشان کرد: در پاسخ به نامه استاندار توضیح دادیم و با ماموریت ویژه و فوری به خدمات شهری موضوع رسیدگی شد و افرادی که قصد سوء داشتند با قانون با آن‌ها برخورد شد. از این، رو آنچه رخ داد دل همگان را جریحه دار کرد.

نوروزی بیان کرد: به عنوان مدیریت شهری و شهردار اصفهان از مردم شهید پرور اصفهان عذرخواهی و اجازه نمی‌دهیم به شهدا کوچکترین اهانتی شود. وی گفت: امروز انسجام، وحدت و همراهی با هر نگاه سیاسی نیاز فوری و حیاتی است.

شهردار اصفهان خسارت مدیریت شهری از شیوع کرونا را هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از دست رفتن هزینه اماکن تفریحی، مترو، اتوبوس از جمله خسارت‌های ناشی از کرونا بوده است.

*بودجه ۱۴۰۰ مدیریت شهری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه اصحاب رسانه دیده بانانی صادق برای رصد شهر هستند، گفت: موفقیت مدیران در گرو پاسخگویی به اصحاب رسانه است.

علیرضا نصر اصفهانی افزود: مدیرانی که تمایل به برقراری ارتباط با اصحاب رسانه ندارند فرصت‌های مغتنم را از دست می‌دهند. وی تصریح کرد: تا پایان روزهای خدمت به دور از هرگونه حواشی و مسائلی که ما را از تکالیف اصلی دور می‌کند امور شهر را به پیش می‌بریم.

نصر اصفهانی بیان کرد: بالغ بر ۲ هزار نفر ساعت در مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان تا ۲ روز گذشته در صحن علنی برای تصویب ۹ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰ صرف شده است.

وی اضافه کرد: این بودجه منطبق بر پنج ساله ششم اصفهان ۱۴۰۵ بوده است، اولویت‌های شهر اصفهان از جمله مباحث زیست محیطی، حمل و نقل و ترافیک، توجه به مباحث مشارکتی (عدد قابل توجهی برای دویست محله شهر اصفهان) دیده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۱۴۰۰، هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود که حدود هزار میلیارد تومان بودجه از طریق ۴۰۰ میلیارد تومان فروش املاک در قطار شهری، ۲۲۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، صد میلیارد تومان شهرداری منطقه ۶ و صد میلیارد تومان سازمان میادین شهرداری اضافه شده است.

به گفته وی ۹۳ درصد هزینه‌های صورت گرفته در یک ساختمان ارتباطی با مدیریت شهری ندارد و تنها هفت درصد آن مربوط به شهرداری است.

نصر اصفهانی با اشاره به پایان محکومیت مهدی مقدری از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما تابع قوانین و مقررات هستیم و هرچه قوانین مشخص کرد باید انجام شود.

وی ادامه داد: زمانی که آقای مقدری بنابر رای دادگاه از عضویت شورای شهر کنار رفت عضو علی البدل به شورا ورود پیدا کرد و از این به بعد هم با حفظ حق و حقوق افراد براساس قانون عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: باید بازسازی نسبت به خطوط دوچرخه صورت بگیرد تا مساله‌ای در شهر برای ترافیک و رفت و آمد مردم به وجود نیاورد زیرا هدف اولیه خدمت به مردم است.

نصر اصفهانی بیان کرد: ایجاد صندوق ذخیره مالی در شهرداری و سرازیر درآمدها به سمت این صندوق است که اولویت‌ها و ضرورت‌ها در کمیته تخصیص بررسی و انضباط مالی صورت می‌گیرد. وی گفت: حدود ۱۱۰۰ لایحه، طرح و پیشنهاد در سه و نیم سال گذشته به شورا ارائه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از تشکیل شهرداری بافت تاریخی در اصفهان خبر داد و افزود: هر حرکت در اصفهان به لحاظ اینکه شهری تاریخی و میراثی است باید حساب شده باشد به همین دلیل به فکر ایجاد شهرداری بافت تاریخی افتادیم.

در شهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند. همچنین این خطه دارای ۱۵ منطقه شهری، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی مسکونی، ۷۰۰ هزار خانه، حدود ۳۶۰ هکتار اراضی آموزشی، ۵۰ هکتار پارکینگ، یکهزار و ۱۰۰ هکتار فضای عمومی و ۳۰۰ هکتار باغ داخل محدوده شهری است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما