plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۱۷۸۵۵

غنی: طالبان روابط پیچیده‌ای با شبکه‌های تروریستی بین‌المللی دارد

محمد اشرف غنی٬ رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان روابط پیچیده‌ای با گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین المللی دارد.
غنی: طالبان روابط پیچیده‌ای با شبکه‌های تروریستی بین‌المللی دارد
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز در «نشست ویژ بورد مشترک نظارت و انسجام» در کابل گفت: «در حال حاضر گروه طالبان روابط پیچیده‌ای با گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.»

وی افزود: « بیش از ده هزار تروریست خارجی از جمله گروه‌های جیش محمد، لشکر طیبه، داعش و القاعده که در کنار طالبان علیه نیروهای امنیتی می‌جنگند، ابعاد جدیدی به اوضاع امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی بخشیده است.»

غنی تاکید کرد: «قاچاق معدن، مین‌گذاری و حمله‌ با خودرو بمب‌گذاری شدده، قتل‌های انتقام‌جویانه، ازدواج‌های اجباری و غیره از سوی طالبان صورت می‌گیرد. به همین دلیل، جامعه‌ جهانی باید در باره‌ تمایل طالبان و حامیان این گروه نسبت به روند صلح و توافق سیاسی تجدید نظر کند.»

وی اظهار داشت: «هرچند علمای اسلام در جهان اعلام کردند که جنگ طالبان هیچ بعد دینی و مذهبی ندارد؛ اما طالبان آتش این جنگ را گسترده‌تر کرده‌اند. هیچ کسی در این کشور، عناصر غیردولتی را نمی‌خواهد.»

گفتنی است هم‌زمان با آغاز روند خروج نظامیان ناتو از جمله آمریکا از افغانستان، درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی این کشور و شبه‌نظامیان طالبان در بسیاری از ولایت‌ها به شدت ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما