plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۱۷۶۳۴

دیدار مک‌کنزی و عبدالله عبدالله در کابل

اعتراض شدید رهبر اقلیت سنا به تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان
فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه با رئیس کمیته آشتی ملی افغانستان درباره تحولات اخیر این کشور گفت‌وگو کرد. همزمان هبر اقلیت سنا با انتقاد شدید از نحوه خروج آمریکا از افغانستان گفت روسیه و چین با عقب نشینی ما، با عجله قدرت و نفوذ خود را در آسیای میانه گسترش می دهند.
دیدار مک‌کنزی و عبدالله عبدالله در کابل
به گزارش ایصال نیوز، همزمان با ادامه روند خروج نیروهای آمریکایی و ائتلاف از افغانستان و نگرانی ها از پیشروی های گروه طالبان، فرماندهی مرکزی آمریکا سه‌شنبه خبر داد که ژنرال «کنث مک‌کنزی» فرمانده سنتکام که در کابل به سر می‌برد با «عبدالله عبدالله» رئیس کمیته آشتی ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است، همزمان با خروج سریع نظامیان آمریکایی از افغانستان، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پنج شنبه گذشته پایان خروج نظامیان آمریکا از افغانستان را ۳۱ اوت (اواسط شهریورماه) اعلام کرد.

هشدار رهبر اقلیت سنای آمریکا به بایدن
در همین حال، میچ مک کانل رهبر اقلیت سنای آمریکا شامگاه سه شنبه، تصمیم جو بایدن رئیس جمهوری کشورش درباره خروج نظامیان از افغانستان را تصمیمی کوته بینانه خواند و گفت عجله بی پروای ما در خروج از افغانستان موجب گرفتاری جهانی شده است.

وی افزود: بایدن این واقعیت را نادیده گرفته که افغانستان در حال فروپاشی اسبت.
رهبر اقلیت سنا با بیان اینکه طالبان از ۱۳ آوریل با سرعت نگران کننده ای در حال تسلط بر بخش‌های مختلف افغانستان است، تصریح کرد طالبان علاقه ای به راه حل سیاسی در افغانستان ندارد و وقت برای تسلط بر سر زمین های افغانستان را از دست نمی دهد.

رهبر اقلیت سنا سپس هشدار داد فقط صبر کنید تا ببینیم روسیه و چین با عجله از عقب نشینی ما قدرت و نفوذ خود در آسیای میانه را گسترش می دهند.فقط منتظر بمانید تا دولت بایدن با این فاجعه انسانی در افغانستان و اثرات بی ثبات کننده آن درگیر شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما