plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۱۷۵۵۹
سخنگوی آبفای استان اصفهان خبر داد

حدود ۳۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی در اصفهان توزیع شد

شهروندان در مواجهه با قطعی آب با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرند
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از توزیع سیار حدود ۳۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی در پی قطع و کاهش فشار آب، در مناطق مختلف کلانشهر اصفهان خبر داد.
حدود ۳۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی در اصفهان توزیع شد
به گزارش ایصال نیوز، مهرداد خرسندی، عصر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بدنبال افزایش دما و اوج مصرف، ظرف روزهای اخیر، آب آشامیدنی در برخی از نقاط شهر اصفهان با کاهش شدید فشار و در نهایت قطعی مواجه شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس، عملیات آبرسانی با ۲۴ دستگاه تانکر سیار حامل حدود ۳۰۰ هزار لیتر آب در مناطق مختلف اصفهان در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای اصفهان افزود: در ۲ روز گذشته به مناطقی از جمله خیابان کاوه، آل خجند، دشتستان، پروین، رباط، کاخ و آتشگاه توسط تانکر آبرسانی شد.

وی همچنین به آبرسانی به بیمارستان های امین و امید به مدت ۲ بار در روز اشاره کرد و گفت: افزایش شدت گرمای هوا و کاهش شدید آب، بسیاری از مناطق را با مشکل مواجه کرده است که بیمارستان ها در اولویت ما قرار دارند.

خرسندی با اشاره به وسعت شهر و محدود بودن امکانات شرکت آبفا از شهروندان خواست تا حد امکان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و میزان مصرف خود را در شبانه روز به ۱۵ لیتر کاهش دهند تا با کمترین تنش بتوان تابستان سخت و گرم امسال را پشت سر گذاشت.

وی یادآور شد: در شرایط قطعی آب، شهروندان می‌توانند با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرند تا در سریعترین زمان نسبت به تامین آب برای آنها با تانکرهای آبرسان اقدام شود.

شایان ذکر است هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان، چندی پیش، یکی از دلایل مهم وضعیت نامناسب تامین آب، افت فشار و قطع آن در برخی از شهرستان‌های استان را در مدار قرار نگرفتن سامانه دوم طرح آبرسانی اصفهان اعلام کرد و گفت: این سامانه باید در سال ۸۷ در مدار قرار می گرفت که هم اکنون با تزریق اعتبارات، شرکت آب منطقه‌ای پیگیر اجرای آن شده است.

 امینی افزود: این استان با آغاز فصل گرم سال و افزایش مصرف با کمبود ۳.۲ مترمکعب بر ثانیه آب آشامیدنی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تصفیه‌خانه باباشیخعلی ظرفیت تصفیه ۱۱.۳ مترمکعب آب در ثانیه را دارد که با احتساب چاه‌ها و دیگر منابع، در مجموع ظرفیت تامین آب استان ۱۳ هزار و ۸۵۰ لیتر در ثانیه است در حالی که نیاز آبی استان به ۱۷ هزار و ۵۰ لیتر در ثانیه می رسد.

مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان با اشاره به کاهش بارش ها در سال آبی جاری به زیر ۹۰۰ میلی‌متر اضافه کرد: امسال بیشتر نیروگاه‌های برقابی دچار مشکل شده اند چون خشکسالی جاری در ۵۳ سال گذشته بی‌سابقه بوده است و سد زاینده‌رود نیز از این امر مستثنا نیست.

زاینده‌رود به طول افزون بر ۴۰۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زردکوه سرچشمه می‌گیرد و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد.
این رودخانه که نقشی مؤثری در پایداری محیط زیست، تامین آب آشامیدنی، رونق کشاورزی و اقتصاد منطقه مرکزی و هستی تالاب گاوخونی دارد، به ‌علت برداشت‌های غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه های دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه فصلی تبدیل و در پایین دست از جمله استان اصفهان بخصوص در ایام گرم سال با خشکی مواجه شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما