plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۱۷۶۳۹
به همت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

خط اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان مرداد امسال بهره‌برداری می‌شود

پروژه تصفیه خانه سامانه دوم آبرسانی در حال تکمیل است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: خط اضطراری سامانه دوم آبرسانی این استان با ظرفیت ۱.۸ متر مکعب آب در ثانیه مرداد امسال به بهره برداری می رسد.
خط اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان مرداد امسال بهره‌برداری می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، حجت الله غلامی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: با بهره برداری از این خط اضطرار که حدود یکهزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه آب به ظرفیت شبکه آبرسانی اصفهان اضافه می کند، بسیاری از مشکلات مربوط به کمبود آب آشامیدنی در شهرهای بزرگ استان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۶ کیلومتر لوله گذاری در این طرح آبرسانی اجرا شده است، اظهار داشت: فقط یکهزار متر از لوله گذاری آن باقی مانده که امید است با تکمیل آن، خط اضطرار این سامانه تا نیمه مرداد امسال بهره برداری شود.

غلامی با اشاره به اینکه پیش از این مقرر بود خط اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان تا پایان تیر بهره‌برداری شود، تصریح کرد: اگر اعتصاب سراسری جوشکاران نبود این اتفاق بر اساس پیش‌بینی‌ها می‌افتاد.

وی با بیان اینکه طرح ایجاد تصفیه خانه سامانه دوم آبرسانی اصفهان نیز در حال پایان یافتن است، خاطرنشان کرد: در طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان، تامین نیاز آبی این خطه تا چند سال آینده پیش بینی شده اما در زمان حاضر با توجه به مشکلات کم آبی و خشکسالی، خط اضطراری آن در حال تکمیل و راه اندازی است.

شایان ذکر است، هم اینک عمده آب شرب اصفهان بزرگ از محل تصفیه خانه اول ( باباشیخعلی ) و نیز چاه‌های آب تامین می‌شود اما کمبود منابع آبی، رشد جمعیت و افزایش استفاده شهروندان، تامین آب مردم این خطه در فصول گرما را با مشکل مواجه کرده است.

طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان با هدف آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان(۷۳ شهر و ۷۸ دهستان) در حال اجراست، از طریق این سامانه که عملیات اجرایی آن از سال ۸۸ آغاز شد، قرار است آب مورد نیاز اصفهان بطور مستقیم از دریاچه سد زاینده‌رود در چادگان و از خروجی تونل در نزدیکی شهر تیران، منتقل و تامین شود.

* ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار
در سفری که محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به اصفهان در خرداد امسال داشت، برای اطمینان از اتمام سامانه دوم آب شرب به اصفهان تخصیص یافت.
تصفیه‌خانه بابا شیخعلی آب آشامیدنی ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا و جمعیتی افزون بر ۴.۲ میلیون نفر را در استان اصفهان تامین می‌کند.

اکنون میزان آب انتقالی از طریق سامانه کنونی آبرسانی اصفهان (بابا شیخعلی) ۱۰.۵ متر مکعب بر ثانیه است اما در صورت تکمیل و بهره برداری از طرح تصفیه خانه سامانه دوم آبرسانی، زمینه انتقال ۱۶ مترمکعب بر ثانیه آب آشامیدنی برای شهرها و روستاهای اصفهان فراهم خواهد شد.

تابستان امسال به دنبال گرمای شدید هوا و افزایش مصرف آب، مشکلات زیادی برای توزیع آب آشامیدنی در کلانشهر اصفهان و سایر شهرهای بزرگ استان ایجاد شد به طوریکه برخی از مناطق با افت فشار آب مواجه هستند و آبرسانی سیار برای آنها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما