plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
کد مطلب : ۱۷۵۴۵
فرماندار تیران و کرون خبر داد

بیش از ۹۰ درصد از هدر رفت آب در تیران و کرون کاهش یافت

اصلاح شبکه آبرسانی شهری و روستایی تیران و کرون
فرماندار تیران و کرون گفت: هدر رفت آب در این شهرستان با اصلاح شبکه آبرسانی تا بیش از ۹۰ درصد کاهش یافت.
بیش از ۹۰ درصد از هدر رفت آب در تیران و کرون کاهش یافت
به گزارش ایصال نیوز، دکتر مجید حُججی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی تیران و کرون افزود: تا چهار سال پیش ۶۰ درصد از حجم آب این شهرستان بدلیل فرسودگی شبکه آبرسانی تلف می‌شد و در زمین فرو می‌رفت.

حججی بیان کرد: این موضوع در شرایط خشکسالی و کم‌آبی آسیب جدی علیه منابع آبی بود و ، تلف می شد و برای کنترل این وضع، اصلاح شبکه آبرسانی بویژه در روستاها در اولویت قرار گرفت.

فرماندار تیران و کرون، کمبود بودجه را تهدید جدی برای این اقدام اعلام کرد و اظهار داشت: توافق با شرکت آب و فاضلاب و تخصیص اعتبارات محلی باعث شد تا در یک اقدام مشترک، این کار انجام شود.

وی اضافه کرد: شبکه آبرسانی روستایی در تیران و کرون به حد مطلوب رسیده و نزدیک به کل روستاهای این شهرستان به شبکه آبرسانی متصل هستند.

وی همکاری مردم در مصرف بهینه آب را در این شهرستان قابل تقدیر بیان‌کرد و یادآور شد: الگوی مصرف بهینه در بین شهروندان نهادینه شده است.

حججی به مدیریت محلی برای گره گشایی از مشکلات نیز اشاره کرد و گفت: اگر مدیریت برق در اختیار شهرستان‌ها بود، ما با مدیریت و همکاری مردم، قطعی نداشتیم اما تمرکز این موضوع در تهران باعث شده تا بدون توجه به نوع مصرف، وضعیت راهبردی برخی از مناطق و ایجاد تفاوت در نوع مصرف، قطعی برق انجام شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان نیز در بخشی از نشست شورای فرهنگ عمومی به برنامه های دهه ولایت امسال اشاره کرد و اظهار داشت: توزیع غذای گرم، برگزاری مسابقه، توزیع کتاب و جشن های مردمی متناسب با شرایط کرونا برای این مناسبت پیش بینی شده است.

حجت الاسلام اسماعیل دست افکن افزود: سال گذشته هزار و ۱۰۰ جوان برای تهیه و توزیع غذاهای گرم با ستاد غدیر همکاری داشتند و ۱۱۰ هزار غذا نیز طبخ و توزیع شد. وی تمرکز با فضای مجازی و توسعه فعالیت‌های غدیر در این بستر را ضروری خواند و گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی و وابستگی مردم به آن باید از این ظرفیت استفاده شود.

تیران و کرون در ۴۵ کیلومتر غرب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما