plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۷۵۱
با بارش وسیع باران و افزایش ورودی سدها

حجم ذخیره آب سدهای سیستان و بلوچستان 80 درصد افزایش یافت

مدیریت درست مصرف آب سدها، بهترین راه شکرگزاری بارش باران
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: 68 درصد از حجم کل مخازن آبی سیستان و بلوچستان آب گیری شده به طوری که حجم فعلی آب مخازن استان یک هزار و 355 میلیون مترمکعب است. براثر این بارندگی ها چهار سد، خیرآباد، پیشین، شی‌کلک و زیردان که در سال گذشته از وضعیت مناسبی برخوردار نبودند، بخوبی آبگیری شدند.
حجم ذخیره آب سدهای سیستان و بلوچستان 80 درصد افزایش یافت
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم کنونی ذخیره آب سدهای این استان در هم سنجی با سال آبی گذشته، 80 درصد افزایش یافته است. اتابک جعفری روز سه شنبه اظهار داشت: اکنون 68 درصد از حجم کل مخازن آبی سیستان و بلوچستان آب گیری شده به طوری که حجم فعلی آب مخازن استان یک هزار و 355 میلیون مترمکعب است.
وی با اشاره به حجم آورد رودخانه های مبنای سیستان و بلوچستان گفت: از مهر سال گذشته تا ابتدای اردیبهشت سالجاری رودخانه های مبنای استانی، هزار و 399 میلیون مترمکعب آورد آب داشته اند.
مدیرعامل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: حجم رودخانه های استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته سه هزار و 289 درصد افزایش یافته این در حالی است که این میزان نسبت به مدت مشابه درازمدت 28 درصد کاهش را نشان می دهد.
وی به بارندگی های اسفند و فروردین مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: براثر این بارندگی ها چهار سد خیرآباد، پیشین، شی‌کلک و زیردان که در سال گذشته از وضعیت مناسبی برخوردار نبودند آبگیری شدند به طوری که حجم آب کنونی این مخازن نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 148، 499، 240، و 50 درصد افزایش یافته است.
جعفری بیان کرد: 90 درصد حجم سد شی‌کلک، 81 درصد سد پیشین و بیش از 50 درصد سدهای زیردان و خیرآباد آبگیری شده است.
انتهای پیام /*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما