plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۱۷۳۷۲
در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی

فرزند شهید بهشتی: احساس بی نیازی به پیوندهای اجتماعی، کاذب است

آیت‌الله شبیری: شهید بهشتی به دنبال پیاده کردن اسلام در همه دنیا بود
فرزند شهید بهشتی با تاکید بر اینکه باید بدانیم احساس بی نیازی به پیوندهای اجتماعی کاذب است، گفت: زمانی تلاش برای جلب تک تک افراد انجام می‌شد، اما امروز بعضاً از انبوه افراد صرف نظر می‌شود.
فرزند شهید بهشتی: احساس بی نیازی به پیوندهای اجتماعی، کاذب است
به گزارش ایصال نیوز، مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی عصر دوشنبه با حضور جمعی از فعالان سیاسی در مسجد نور تهران برگزار شد.

در این مراسم که از سوی حزب تمدن اسلامی برگزار شد، شخصیت‌هایی از جمله آیت‌الله سید جعفر شبیری زنجانی از مراجع تقلید، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، سید محمدرضا بهشتی، فرزند شهید بهشتی، محسن هاشمی، فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تعدادی از اعضای حزب تمدن اسلامی حضور داشتند.

* محمدرضا بهشتی: باید بدانیم احساس بی نیازی به پیوندهای اجتماعی کاذب است
سید محمدرضا بهشتی استاد دانشگاه تهران و فرزند شهید بهشتی در این مراسم طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ با قرائت آیاتی از قرآن کریم و بیان تفسیر این آیات خاطرنشان کرد: روزهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم مردمی که تا دیروز از هم گسسته بودند، به یک‌باره در حال گره خوردن به هم هستند و یخ آنها در حال آب شدن بود؛ اتفاقی معجزه وار در حال رخ دادن بود.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان پیوندهای اجتماعی باشیم، گفت: نمیدانم چرا برخی افراد اصرار دارند که روی گسل‌های اجتماعی انگشت بگذارند و به دنبال گسستن این پیوندهای اجتماعی هستند. همه به خاطر داریم که برای جذب حتی یک نفر چقدر تلاش و چه مشقت‌هایی را تحمل می‌کردیم؛ چه شده است که امروز به جایی رسیده‌ایم که خود را بی نیاز از پیوندهای اجتماعی می‌دانیم و درشت و تلخ با هم حرف می‌زنیم و همدیگر را از قطار پیاده می‌کنیم؟! درحالیکه زحمت‌ها کشیده شد تا افراد سوار بر قطار شدند؛ پیاده کردن افراد از قطار که کاری ندارد، آنچه که مهم است سوار کردن افراد در قطار است.

فرزند شهید بهشتی با بیان اینکه «زمانی تلاش برای جلب تک تک افراد انجام می‌شد، اما امروز بعضاً از انبوه افراد صرف نظر می‌شود»، اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که جامعه در حال تفرق است؛ این تفرق در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در حال وقوع است؛ در این شرایط باید با استفاده از روش‌های مختلف ولو نصیحتی دوستانه و صمیمانه همدیگر را به برقراری و حفظ پیوندهای اجتماعی توصیه کنیم. باید بدانیم احساس بی نیازی به پیوندهای اجتماعی کاذب است.

* آیت‌الله شبیری زنجانی: آیت الله شهید بهشتی به دنبال پیاده کردن اسلام در همه دنیا بود

آیت‌الله سید جعفر شبیری زنجانی، از مراجع تقلید نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه هنوز در کشور ما حزب جایگاه خود را پیدا نکرده است، گفت: باید در این زمینه کار شود و احزاب با برنامه باشند تا مردم برای انتخاب بدانند که به چه کسی می‌خواهد رای دهند.

وی همچنین با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: درباره شهید بهشتی باید کتاب‌ها نوشت؛ شهید بهشتی دارای ابعاد متعددی بود که درباره هر کدام، باید کتابی نوشته شود. یکی از برنامه‌های شهید بهشتی پیاده کردن اسلام در همه دنیا بود. او کارهایی را آغاز می‌کرد و فردی را برای انجام آن معین و کار را روی ریل قرار می‌داد و سپس به سراغ فعالیت دیگری می‌رفت.

این مرجع تقلید ادامه داد: شهید بهشتی کارهای متنوع و تاثیر گذار بسیاری را پایه ریزی کردند؛ از جمله این اقدامات می‌توان به تأسیس دبیرستان دین و دانش اشاره کرد. ایشان در آن مدرسه برای طلاب نیز برنامه ریزی‌های انجام دادند و برای نخستین بار طلاب را با زبان انگلیسی آشنا کردند. او همچنین در راستای آشنایی طلاب با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، فلسفی اقدامات بسیاری انجام داد. تاسیس مدرسه حقانی در قم از دیگر اقداماتی است که شهید بهشتی پایه گذاری کردند و امروز مشاهده می‌کنیم که برخی از مسئولان خدمتگذار مملکت تربیت شده آن مدرسه هستند.

آیت‌الله شبیری زنجانی ترجمه کتاب کتاب کاپیتال (سرمایه) نوشته کارل مارکس فیلسوف قرن نوزدهم از زبان آلمانی به زبان فارسی جهت آشنایی بهتر و دقیق‌تر با قواعد اقتصادی را از دیگر اقدامات شهید بهشتی عنوان کرد و گفت: امیدواریم اقدامات و اهداف این شهید را دنبال کنیم؛ اگر بتوانیم این‌گونه عمل کنیم، در پیشگاه خداوند رو سفید خواهیم بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما