plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵
کد مطلب : ۱۷۲۹۴
در مراسم معارفه مدیرکل جدید زندان‌های استان اصفهان

رئیس سازمان زندان‌ها: اصفهان الگوی تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ ها شود

علیرضا بابایی به عنوان مدیرکل جدید زندان‌های استان اصفهان معارفه شد
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اشتغال زندانیان، برنامه های فرهنگی و تربیتی عمیق و توجه ویژه به خانواده زندانیان را از راه‌های تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها دانست و گفت: امیدوارم این اتفاق مبارک و تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها از اصفهان آغاز و الگویی برای کشور شود.
رئیس سازمان زندان‌ها: اصفهان الگوی تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ ها شود
به گزارش ایصال نیوز، محمدمهدی حاج‌محمدی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان که عصر روز پنجشنبه_۳تیرماه در اصفهان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی، اظهار کرد: شرط موفقیت ما در زندان‌ها به واسطه محبت و عشق به ماموریت زندانبانی است.

وی با بیان اینکه از روز اول دغدغه ما این بود که بنا به فرمایش امام (ره) و مقام معظم رهبری، زندان آموزشگاه نیکی ها شود و زندان را به این هدف گذاری نزدیک تر کنیم، گفت: اگر قرار باشد زندان آموزشگاه شود شرط اول این است که آموزگاران و مربیان خوبی داشته باشد، این دغدغه بخش قابل توجهی از برنامه های ما را به خود اختصاص داده که پرسنل چطور نقش مربیگری و آموزگاری را به خود بگیرند و در این زمینه باید تلاش کنیم دغدغه‌های پرسنل کمتر شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به اینکه شنیدم یکی از همکاران گفته بود ما نه نان داریم و نه نام، گفت: خوشبختانه امروز دغدغه نان حداقل برای پرسنل زندان‌ها با وجود همه مسائل و مشکلات اقتصادی وجود ندارد، اما در مورد دغدغه نام، به رفتار خود ما برمی گردد که چطور نام آور باشیم.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه و تکلیف ما سنگین تر است و عذر ما در صورت کوتاهی، تقصیر و غفلت کمتر پذیرفته می شود، افزود: امروز بیش از گذشته زیر ذره بین هستیم و حتما باید دقت بیشتری در راستای ایفای مسئولیت زندانبانی داشته باشیم.

حاج‌محمدی با یادآوری توصیه شهید همت که گفت ما در قبال تمام کسانی که راه کج می روند مسئولیم، تصریح کرد: باید این گفته شهید همت را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در این صورت حتما موفق خواهیم شد. خیرین استان اصفهان یکی از مصادیق بارز عمل به این توصیه شهید بهشتی هستند.

وی اشتغال زندانیان و برنامه های فرهنگی و تربیتی عمیق و توجه ویژه به خانواده زندانیان را از راه های تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها دانست و افزود: هدف، ایجاد اشتغال پایدار است که زندانی پس از آزادی نیز بتواند در جامعه فعالیت کند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با قدردانی از رویکرد دستگاه قضائی استان، گفت: اعتماد مسئولان قضائی به فعالیت های ما تعیین کننده است و ورودی و خروجی‌های زندان از مسئولیت‌های آنها است. صرف معرفی به این بیمارستان برای درمان دردی را دوا نمی کند مگر اینکه تغییر و اصلاح به دنبال داشته باشد که خوشبختانه شاهد اتفاقات خوب در استان اصفهان هستیم.

وی بر پیش بینی فضای کافی برای زندانیان تاکید و خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم جمعیتی که در زندان هستند اگر اینجا آموزشگاه نیکی ها نشود، آموزشگاه بدی‌ها می‌شود و افراد مولد بدی در جامعه می شوند.

حاج‌محمدی با بیان اینکه به تناسب وقت، هزینه و اهمیت زندان برای دشمن، ما هم باید توجه و تمرکز بر زندان‌ها داشته باشیم، اظهار امیدواری کرد که این اتفاق مبارک و تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها از اصفهان آغاز و الگویی برای کشور شود.

وی با قدردانی از زحمات مدیرکل سابق زندان‌های اصفهان، در مورد مدیرکل جدید زندان‌های استان اصفهان، گفت: مدیرکل جدید یکی از افراد بسیار با حوصله و صبور در سازمان زندان‌ها است و اطمینان قلبی دارم که با حضور مدیرکل جدید شاهد روزهای بهتری باشیم.

گفتنی است؛ محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در حکمی علیرضا بابایی فارسانی را به عنوان مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان منصوب کرد. وی پیشتر مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان، مدیرکل روابط عمومی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی این سازمان بوده است.

محمود ضیایی‌فرد مدیرکل سابق زندان‌های استان اصفهان نیز به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی این سازمان منصوب شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما