plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۱۳۷۸۶

رییس حوزه هنری: تمرکز زدایی لازمه فعالیت‌های هنری است

تودیع و معارفه رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان
رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با معرفی مجتبی شاهمرادی به عنوان مدیرکل حوزه هنری استان اصفهان، گفت: ماموریت ، رسالت و فلسفه شکل‌گیری حوزه هنری باید در استان‌ها دنبال شود. تقویت جایگاه اندیشه و هنر بدون در نظر گرفتن جایگاه و نقش رسانه امکان‌پذیر نیست.
رییس حوزه هنری: تمرکز زدایی لازمه فعالیت‌های هنری است
به گزارش ایصال نیوز، محمدمهدی دادمان روز چهارشنبه در آیین معرفی رییس جدید حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروز در کشور استعدادهای درخشان هنری به‌وجود آمده است که هر کدام می‌تواند منشاء تحول در عرصه‌های مختلف هنری شوند.

رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی افزود: رویه تمرکزگرایی امروز نمی‌تواند پاسخگوی نیاز این ظرفیت عظیم در سراسر کشور باشد و همه استان‌ها باید فعال شوند.

وی با اشاره به پیشینه و ظرفیت‌های بالای نیروی انسانی، امکانات استان اصفهان ادامه داد: این استان بعد از تهران از بیشترین امکانات برخوردار است و می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها در تمرکز زدایی و تقویت هنری در ظرف استانی باشد.

دادمان تاکید کرد: از استان اصفهان انتظار است که با کمک صاحبان اندیشه، هنرمندان و بسیج ظرفیت‌ها به حوزه اندیشه و هنر انقلاب اسلامی و مرکز رشد هنر انقلابی تبدیل شود.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از توانمندی‌های رسانه‌ای استان اصفهان در تقویت اندیشه و هنر انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: تقویت جایگاه اندیشه و هنر بدون در نظر گرفتن جایگاه و نقش رسانه امکان‌پذیر نیست.

در ادامه، رییس سابق حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به تصدی مسوولیت این حوزه از سال ۹۵ تا ۹۹، گفت: در این مدت در حوزه دفاع مقدس ۱۰ کتاب منتشر و ۱۵ کتاب آماده انتشار شد، ۳۰ هزار ساعت مصاحبه تخصصی با فرماندهان، ۱۰۰ شب خاطر، ۹ کارگاه تخصصی مصاحبه شفاهی با موضوع دفاع مقدس برگزار شد و قرارگاه دفاع مقدس در استان تشکیل شد.

مهدی احمدی فر افزود: در حوزه هنرهای تجسمی، ۱۷۰ کارگاه تجسمی، ۵۰ ورکشاپ، ۲۳۰ نمایشگاه و یک جشنواره، در حوزه ادبیات ۶ فراخوان ادبی و سه فراخوان شعر، ۷۰۰ نشست تخصصی در حوزه شعر، داستان و رمان، ۱۹ شب شعر آیینی و انقلابی، یک کارگاه فن بیان برگزار و هفت جلد کتاب منتشر شد.

وی اضافه کرد: در حوزه سرود و موسیقی نیز با رویکرد حمایت از گروه‌های سرود، برگزاری ۳۰ نشست تخصصی، تولید رونمایی از پنج آلبوم موسیقی، برگزاری جشنواره سرود هم‌آوا و پویش مردمی کرونا در ژانر موسیقی و سرود از جمله فعالیت‌های این عرصه است.

احمدی فر اضافه کرد: در حوزه هنرهای نمایشی حمایت از ۳ جشنواره استانی، اجرای ۸۴ نمایش خیابانی، اجرای ۶۱۰ نمایش صحنه‌ای، برگزاری ۵۲ کارگاه، چاپ ۲ جلد کتاب و برگزاری جشنواره بچه‌های مسجد و در حوزه هنرهای تصویری نیز ساخت ۲۸ فیلم کوتاه، بلند و پویانمایی، برگزاری ۷۴۰ نشست تحلیل فیلم‌های خانوادگی و معضلات اجتماعی، تجلیل از سه چهره هنری و چند برنامه دیگر در کارنامه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: هم اینک ۲۵۰ دانش‌آموز در رشته‌های تخصصی به ویژه تئاتر در هنرستان سوره وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در فضای مناسب فعالیت هنری دارند.

مراسم تکریم و معارفه روسای حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با حضور هنرمندان، هنرآموزان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان‌ در ساختمان مرکزی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.

در این مراسم از مهدی احمدی فر در زمان تصدی حوزه هنری اصفهان تجلیل و مجتبی شاهمرادی به عنوان رییس جدید این حوزه معرفی شد.

احمدی‌فر از سال ۱۳۹۵ به مدت ۴ سال مدیر حوزه هنری اصفهان بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما