plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۷۱۱۷
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد

سرعت تحول ویروس کرونا بیشتر از سرعت توزیع واکسن است

جان باختن روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر در جهان بر اثر ابتلا به کرونا
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد با توجه به سرعت تحول ویروس کرونا، وعده اختصاص یک میلیارد دوز واکسن از سوی اعضای گروه هفت به کشورهای فقیرتر «ناکافی» است.
سرعت تحول ویروس کرونا بیشتر از سرعت توزیع واکسن است
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد سرعت تحول ویروس کرونا بیشتر از سرعت توزیع واکسن در جهان است. این نهاد همچنین وعده اختصاص یک میلیارد دوز واکسن از سوی اعضای گروه هفت به کشورهای فقیرتر را «ناکافی» دانست.

اعضای گروه هفت که با فشار فزاینده‌ای درباره تقسیم ناعادلانه واکسن کرونا مواجه هستند، در آخرین نشست خود در انگلیس وعده دادند واکسن‌های اهدایی به کشورهای فقیرتر را از ۱۳۰ میلیون دوز به بیش از یک میلیارد دوز افزایش دهند.

پیشتر سازمان جهانی در ماه فوریه وعده داده بود ۱۳۰ میلیون دوز واکسن کرونا اهدا می‌کند. این در حالی است که گفته می‌شود جهان برای مقابله مؤثر با ویروس کرونا به بیش از ۱۱ میلیارد دوز واکسن نیاز دارد.

تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت در این خصوص به خبرنگاران گفت: «من از اعلام این خبر که کشورهای گروه هفت، ۸۷۰ میلیون دوز (جدید) واکسن را به‌خصوص از طریق برنامه کواکس اهدا می‌کنند، استقبال می‌کنم. این کمک بزرگی است. اما ما به دوزهای بیشتری، آن هم سریعتر نیاز داریم. در حال حاضر، سرعت حرکت ویروس از سرعت توزیع واکسن در جهان بیشتر است. روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند. این جوامع حالا به واکسن نیاز دارند، نه سال آینده.»

گرچه مردم در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته به مدد نرخ بالای واکسیناسیون در حال بازگشت به گونه‌ای از زندگی عادی هستند، بسیاری از مناطق کمتر توسعه‌یافته جهان با کمبود واکسن دست به گریبانند.

در حال حاضر، نرخ تزریق واکسن کرونا در کشورهای گروه هفت در قیاس با کشورهای کم‌درآمد، ۷۳ به یک است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما