plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۱
کد مطلب : ۱۸۱۷۶

هشدار گروه های مقاومت به اشغالگران صهیونیستی

گروه های مقاومت فلسطینی تاکید کردند در برابر محاصره غزه توسط اشغالگران ساکت نخواهد ماند و این محاصره چون صاعقه ای بر سر آنان نازل می شود.
هشدار گروه های مقاومت به اشغالگران صهیونیستی
به گزارش ایصال نیوز، گروههای مقاومت تاکید کردند: به شکلی منظم و گروهی حرکت کرده و همه طرح ها را بر اساس ارزیابی ها بررسی می کند.

حرکت جهاد اسلامی نیز تاکید کرد محاصره و جلوگیری از بازسازی توسط مقامات اشغالگران در راستای سرپوش گذاشتن بر ناکامی امنیتی و نظامی این رژیم است و مقاومت در برابر باج خواهی دشمن تسلیم نخواهد شد و اجازه نخواهد داد از محاصره به عنوان ابزاری برای پوشاندن شکست خود استفاده کند.

گردان های ناصر صلاح الدین نیز تاکید کرد: به هرگونه حماقت اشغالگران پاسخ خواهد داد و این رژیم نمی تواند آنچه را که در جنگ از دست داده با شمشیر محاصره و اقدامات سرکوبگرانه و تروریستی به دست نخواهد آورد.

این در حالی است که برخی منابع گروههای فلسطینی نیز از آغاز رسمی برگزاری روز خشم مردمی در طول دو مسیر حد فاصل واقع در شرق نوار غزه خبر داده و تاکید کردند این گروهها در حال حرکت و آمادگی برای برگزاری روز خشم در امتداد میادین اردوگاههای بازگشت شرق غزه در سایه ادامه محاصره صهیونیستها ادامه دارد.

این منابع پیش بینی کردند روز خشم 21 اگوست یعنی همزمان با سالروز آتش زدن مسجدالاقصی مبارک برگزار شود.

به نظر می رسد گروههای فلسطینی رایزنی های بی وقفه ای در بالاترین سطح برای تحقق یک موضع یکپارچه در برابر وقت کشی اسرائیل در پرونده تشدید محاصره و بازسازی غزه دارند زیرا سه ماه از حملات اخیر می گذرد بدون اینکه نوار غزه شاهد تغییری در بهبود زندگی ساکنان باشد.

رژیم صهیونیستی با اعلام تسهیلات محدود مربوط به توسعه صادرات و واردات بدون اینکه شامل مواد اساسی لازم برای بازسازی باشد در صدد گذر از پرونده بازسازی و فرونشاندن خشم گروههای فلسطینی است که این گروهها آن را ادامه حملات می دانند که احتمال انفجار نوار غزه را در پی دارد.

اشغالگران صهیونیستی به خوبی می دانند درگیری شمشیر قدس معادله جدیدی یعنی بمباران در برابر بمباران و مقابله به مثل را تحمیل کردند که همواره آماده خواهد بود و گروههای فلسطینی در بالاترین سطح در صدد رایزنی برای مقابله با این سیاست ها و مجبور کردن اشغالگران به اجرای مفاد توافق میانجی های مصری در قاهره هستند.

این گروهها تاکید کردند بیشتر نمی توانند در برابر سیاست اسرائیل سکوت کنند که بیشتر فلسطینی ها آن را حس کرده اند و مستلزم اقدام بی وقفه برای پایان دادن به مشکلات ساکنان نوار غزه است و گزینه های زیادی برای اعمال فشار بر اشغالگران فرا رو دارد.

برخی ناظران معتقدند:" تغییر معادلات امکان ندارد.. مردم فلسطین به خوبی می دانند اشغالگران از بازتاب های درگیری شمشیر قدس خشمگین هستند بنابراین معادله همان است و ملت فلسطین با مقاومت در صدد تثبیت این معادله برای اشغالگران است.

ناظران افزودند: با اقدامات دشمن صهیونیستی در کاهش دادن محاصره ظالمانه نوار غزه و ساکنانش و بازسازی ویرانی های جنگ و اشاره گروههای مقاومت فلسطین در فعال سازی ابزارهای مختلف برای مقابله با اشغالگران به نظر می رسد غزه برای گرفتن حقوق خود به سوی تنشی احتمالی در حال حرکت است.

ارتش رژیم صهیونیستی در برابر همه این تحولات نسبت به تنش احتمالی در کرانه باختری و نوار غزه در راستای "خروش میدانی" فلسطینی ها، هشدار داد به گونه ای که رادیو رسمی عبری "کان 11 " به نقل از یک مسئول بلند پایه ارتش صهیونیستی از بحرانی شدن روابط فلسطینی ها و اشغالگران در صورت عدم دستیابی به توافق با گروههای مقاومت نوار غزه و آتش بس در کرانه باختری خبر داد. همزمان نیز از آمادگی رژیم اشغالگر برای تصویب احداث 2200 واحد مسکونی در شهرک نشینان واقع در کرانه باختری اشغالی خبر داد.

یک منبع آگاه فلسطینی نیز از اقدام گروههای مقاومت غزه در بررسی گزینه های تشدید بحران مردمی خبر داد.

این منبع در اظهاراتی مطبوعاتی گفت : فرماندهان گروهها هم اکنون درحال بررسی " تشدید بحران مردمی برای همه سناریوها؛ در پاسخ به طرح های توسعه شهرک سازی در کرانه باختری و ممانعت از بازسازی غزه و تشدید محاصره " هستند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما