plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۱۷۰۷۹
در آئین بهره برداری تقاطع چهار سطحی شهید سلیمانی

استاندار اصفهان: همه تلاش کنیم تا اصفهان جایگاه واقعی خود را بیابد

پل ها و تقاطع چهار سطحی شهید سلیمانی اصفهان افتتاح شد
عباس رضایی در آئین بهره برداری از مجموعه پل ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد قاسم سلیمانی در اصفهان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد،گفت: امروز از برکت همدلی و همراهی همه دستگاه ها پروژه های مهمی به بهره برداری می رسد و بدون شک توسعه اصفهان در گرو همدلی همگان است.
استاندار اصفهان: همه تلاش کنیم تا اصفهان جایگاه واقعی خود را بیابد
به گزارش ایصال نیوز، با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و استاندار، شهردار و دیگر مقامات استان اصفهان، دیروز شنبه مجموعه پل ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در اصفهان به بهره برداری رسید.

محمد اسلامی، در این مراسم گفت: کشور روزهای بسیار سختی را طی کرده است و اگر از ابعاد هر کاری مطلع نباشیم قضاوت درباره آن سخت است. در شرایطی که در جنگ اقتصادی هستیم و کشور در مسیری قرار گرفته، مسیرهای مالی آن بسته است و افتتاح پروژه های توسعه ای مصداق باور و اراده دستگاه ها است.

بر اساس این گزارش بهره برداری از مجموعه پل ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با اعتباری بالغ بر ۲۱۷۰ میلیارد ریال در اصفهان در مدت حدود بیست و یک ماه به بهره برداری رسید.

این پروژه ۵ قطعه پل در چهار سطح مختلف را شامل شده و یک و نیم کیلومتر از طول حلقه حفاظتی رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان را در بر می گیرد.در این مجموعه ۵ پل به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در چهار سطح پیش بینی شده است.

با بهره برداری از پروژه مجموعه پل ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ترافیک در مهمترین ورودی شهر اصفهان کاهش می یابد و از زمان سفر و آلودگی هوا کاسته می شود. همچنین تردد خودروهای سنگین عبوری از محورهای خطرساز مانند میدان ارغوانیه حذف می شود.

* همه تلاش کنیم تا اصفهان جایگاه واقعی خود را بیابد

عباس رضایی استاندار اصفهان، در این آئین اظهار کرد: امروز جلسه ستاد ملی کرونا برگزار شد و با این وجود وزیر راه و شهرسازی به اصفهان آمدند. بی اخلاقی است که از زحمات همه کسانی که در بهره برداری از این پروژه نقش داشتند تشکر نکنیم.

وی افزود: همه باید تلاش کنند اصفهان جایگاه واقعی خود را پیدا کند که این مهم در گرو همدلی و همراهی همگان است. وحدت و هماهنگی در همه زمینه ها را از دست ندهیم. از برکت همین همدلی ها است که چنین پروژه هایی به بهره برداری می رسد.

استاندار اصفهان، ادامه داد: امروز روح شهید سلیمانی ناظر همه ما است و در روز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله این پروژه به بهره برداری می رسد.

* توسعه اصفهان بر اساس برنامه ۱۴۰۵ تداوم می یابد

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان نیز در این مراسم گفت: با بهره برداری از پروژه مجموعه پل ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، حلقه حفاظتی شهر اصفهان محقق می شود.

وی در باره دیگر پروژه های اصفهان گفت: سالن اجلاس با هزینه ۱۰۰۰ میلیارد تومان در همین مسیر تقاطع چهار سطحی افتتاح شد. میدان ورزشکاران ورودی دولت آباد است و شش کیلومتر جاده فرزانگان ساخته شد و ۱۰ هکتار زمین آزاد شد و در خدمت مردم قرار گرفت.

شهردار اصفهان افزود: از پل آفتاب تا این نقطه ۷۲۰۰ متر است و برای آزادسازی مسیر ۵۰ هکتاری مذاکرات زیادی انجام شد. فقط برای همین پل با بنیاد مستضعفان مذاکره کردیم تا ۱۷ هکتار و در نهایت ۲۰ هکتار آزاد سازی شد.

نوروزی ادامه داد: در چهار سال گذشته این آزاد سازی ها انجام شده است و به زودی پلی جدید در کنار زندان مرکزی ساخته می شود. برای افتتاح این پل ها ۲۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است. برای همین پل ها در یک روز ۸ هزار تن میلگرد خریداری شد. همه این اقدامات نتیجه همدلی ها و مدیریت استان بوده است‌.

وی گفت: امروز شاهد حرکت پرسرعت خط دو مترو هستیم و در مقطع چهار ماهه به اندازه چهار سال کار شد. هشتاد و پنجمین افتتاح را شاهد هستیم و چند روز دیگر میدان شهدای هسته ای به بهره برداری می رسد.

شهردار اصفهان افزود: عدالت فضایی به نحو احسن اجرا شده است. تمام کوچه ها و خیابان های حصه آسفالت شده است و در خوراسگان سینما راه اندازی کردیم و این حرکت توسعه بر اساس برنامه ۱۴۰۵ تداوم خواهد یافت.

نوروزی تصریح کرد:۲۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار تحت عنوان اوراق مشارکت برای اصفهان بودجه جذب کردیم و امیدواریم در آینده شاهد جاری شدن آب در زاینده رود باشیم و اصفهان باید محور گردشگری ایران باشد.

در پایان این آیین تفاهم نامه مشارکت دولت جمهوری اسلامی ایران و شهرداری اصفهان در احداث حلقه حفاظتی شهر اصفهان به امضا رسید.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما