plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۱۶۶۷۳

بروز خاموشی‌های برنامه ریزی نشده در کشور

امروز همزمان با آغاز خردادماه خاموشی‌های پراکنده‌ای در تهران و برخی شهرستان های کشور روی داد. سخنگوی صنعت برق گفت مراکز مجاز استخراج رمز ارز از امروز با هدف کمک به پیک بار شبکه، خاموش می‌شوند.
بروز خاموشی‌های برنامه ریزی نشده در کشور
به گزارش ایصال نیوز، امروز شنبه و در نخستین روز از خردادماه برق در برخی از مناطق کشور به صورت غیر برنامه ریزی شده قطع شد. علاوه بر بخش هایی از تهران، در بسیاری از شهرستان های کشور نیز قطعی برق گزارش شده است. گرچه این خاموشی ها اعلام نشده اما هموطنان می توانند با نصب اپلیکیشن برق من و وارد کردن شناسه قبض خود در قسمت خاموشی ها از زمان قطع و وصل برق منطقه خود آگاهی یابند.

تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد روز گذشته در ساعت ۲۲ و یک دقیقه میزان مصرف برق به ۵۰ هزار و ۵۳۷ مگاوات کاهش یافته است که گرچه نسبت به روزهای ماقبل روندکاهشی دارد اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد بیش از پنج هزارمگاواتی برخودار است.

روند روبه ازدیاد مصرف برق در امروز سبب شد تا سخنگوی صنعت برق اعلام کند: مراکز مجاز استخراج رمز ارز از امروز با هدف کمک به پیک بار شبکه برق، خاموش می‌شوند. این امر نشان دهنده آن است که در روزهای آینده با مصارفی بسیار بیشتر روبرو خواهیم شد که همین امر اعمال خاموشی های برنامه ریزی شده را ناگزیر خواهد ساخت.

برخی شنیده ها حاکی از آن است که تداوم مصرف برق سبب آن شده تا بزودی جدول برنامه ریزی شده خاموشی ها اعلام شود.

امروز همچنین سخنگوی صنعت برق گفت: برق ۴ سازمان دولتی به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف اعلام شده، با ابلاغ قبلی، قطع شد.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، مصرف برق در اردیبهشت ماه با کم سابقه‌ترین رشد در ۱۰ سال اخیر و بالاترین میزان در روز بیست و نهم آن با مصرف ۳۵ هزار و ۷۵۹مگاوات سپری شد. مصرف برق در این ماه در مقایسه با اردیبهشت سال ۹۹، جهشی ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما