plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۱۶۴۴۱

حمله به اطراف کنسولگری ایران در کربلا

منابع خبری عراقی خبر دادند که شماری از آشوبگران، دیوار بیرونی کنسولگری ایران در کربلا را مورد حمله قرار داده و بخشی از آن را به آتش کشیده اند. این حادثه در پی ترور یکی از مهمترین فعالان اجتماعی استان کربلا رخ داد.
حمله به اطراف کنسولگری ایران در کربلا
به گزارش ایصال نیوز، منابع خبری عراقی از آتش زدن دیوار بیرونی کنسولگری ایران در شهر کربلا خبر می‌دهد. پایگاه خبری صابرین نیوز خبر داد که نیروهای امنیتی در کربلا، به مقابله با آشوبگران پرداخته و تعدادی از دو طرف نیز مجروح شده‌اند. 

خبرنگار العالم نیز در گزارشی از این حادثه خبر داد که ده‌ها نفر اقدام به برگزاری تجمعی در برابر کنسولگری ایران در کربلا کرده و در این تجمع (با شعار علیه ایران) کانکس‌های نیروهای حفاظتی دربیرون کنسولگری آتش زده شد و نیروهای امنیتی، تجمع کنندگان را متفرق کردند.

رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه از کشته شدن «ایهاب جواد الوزنی» از فعالان عراقی، در حمله مسلحانه‌ای در کربلا خبر دادند.

الوزنی یکی از مهمترین فعالان در استان کربلا بود که در راه اندازی و هماهنگی اعتراضات نقش مهمی داشت و از بنیانگزاران هماهنگی اعترضات در این استان به حساب می آمد.

ستاد اطلاع رسانی سازمان امنیت عراق با صدور بیانیه ای در این باره، اعلام کرد که پلیس کربلا تمام امکانات و توان خود را برای دستگیر کردن عاملان این ترور به کار گرفته و بلافاصله پس از وقوع این حادثه، با تشکیل تیم تحقیقاتی اقدام به جمع آوری اطلاعات درباره این حادثه کرده است.

کنسولگری ایران عصر یکشنبه در بیانیه‌ای ترور این فعال عراقی را محکوم کرد.

کنسولگری ایران در بیانیه خود تاکید کرد: «کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی، این اقدام تروریستی را که شامگاه گذشته در این شهر مقدس روی داده محکوم کرده و تسلیت و همدردی خود را ابراز داشته و معتقد است که اینگونه اقدامات در راستای ناامنی و بی ثبات کردن کشور دوست و برادر، جمهوری عراق است».

در همین حال، صاحب نظران عراقی در اولین واکنش به ترور شنبه شب «ایهاب الوزنی» فعال اجتماعی در کربلا، سازمان جاسوسی موساد اسرائیل را متهم اصلی این اقدام تروریستی معرفی کردند. محمد العیسی نویسنده و روزنامه نگار عراقی در یادداشتی خاطرنشان کرده که اولین و مهمترین متهم ترور ایهاب الوزنی فعال اجتماعی عراق در کربلا، موساد اسراییل است و بیشترین بهره برداری را از آن می کند.

گفتنی است،مراسم تشییع ایهاب جواد در شهر کربلا برگزار شد و  در حرم امام حسین(ع) طواف داده شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما