plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۵۶۲۷
در واکنش به حوادث سرکنسولگری ایران در کربلا

موسوی: ایران خواستار افزایش تدابیر برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک خود در عراق شد

محکومیت هتک حرمت اماکن دیپلماتیک ایران در عراق
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران از راه‌های سیاسی نگرانی و تاکیدات لازم را در خصوص ضرورت حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی کشورمان در عراق در چارچوب مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی به دولت پذیرنده منتقل کرده است.  
موسوی: ایران خواستار افزایش تدابیر برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک خود در عراق شد
به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سید عباس موسوی» عصر سه‌شنبه در پاسخ به پرسشی درخصوص وضعیت پیش آمده برای سرکنسولگری ایران در کربلا و اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با حفظ امنیت نمایندگی‌های ایران در عراق،  این گونه اقدامات را محکوم کرد.

وی در این رابطه گفت: جمهوری اسلامی ایران از راه‌های سیاسی نگرانی و تاکیدات لازم را در خصوص ضرورت حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی کشورمان در عراق در چارچوب مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی به دولت پذیرنده منتقل کرده و خواستار اقدامات لازم و افزایش تدابیر برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک کشورمان در عراق شده است.  

در روزهای اخیر شماری از افراد ناشناس به نام تظاهرات مردمی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا تعرض کرده که با واکنش و مقاومت نیروهای امنیتی محافظ کنسولگری مواجه شده‌اند.  

انتهای پیام/*
۴
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما