plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۱۶۱۷
به مناسبت روز جهانی کارگر

راهپیمایی هزاران کارگر و فعالان کارگری در تهران

صادقی: اولین قربانی تحریم‌های آمریکا، کارگر ایرانی است
کارگران با حضور در مقابل خانه کارگر، خواسته‌های صنفی خود از جمله، مبارزه با سرمایه‌داری، توجه به امنیت شغلی، انتقاد از عدم تکافوی مزد متناسب با معیشت، تامین اجتماعی، بیکاری را یادآور شدند. زمانی که صحبت از مطالبه‌گری می‌شود، یعنی دستمزد عادلانه، یعنی ساعت کار عادلانه، یعنی بهداشت و ایمنی کار، یعنی قراردادهای کار دائم .
راهپیمایی هزاران کارگر و فعالان کارگری در تهران
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایلنا، روز جهانی کارگر صبح امروز (چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه) با مشارکت فعال هزاران کارگر و فعالان کارگری در تهران گرامی‌داشته شد. در این مراسم، کارگران با حضور در مقابل خانه کارگر، خواسته‌های صنفی خود را یادآور شدند. مبارزه با سرمایه‌داری، توجه به امنیت شغلی، انتقاد از عدم تکافوی مزد متناسب با معیشت، تامین اجتماعی، بیکاری، کودکان کار، زنان خودسرپرست و بی‌سرپرست و انواع قراردادهای شغلی غیرمستمر ازجمله موضوعاتی هستند که کارگران آنها را در این اجتماع صنفی یادآور شدند.
در این راهپیمایی، بخشی از کارگران حاضر در مراسم از مناطق چهاردانگه، نازی‌آباد، اسلام‌شهر، مناطق غرب و شرق تهران، به سمت خانه کارگر واقع در خیابان ابوریحان آمده‌اند. در راهپیمایی امروز کارگران، بازنشستگان شرکت‌های مختلف و کارگران ایران خودرودیزل نیز حضور یافته‌اند. تعدادی از کارگران نیز از مناطقی مانند پاکدشت، قرچک و مناطق اطراف جنوب شرق تهران با شعار "اقتدار کشور و ملت در گروه تلاش کارگر است" از خیابان جمهوری به جمعیت حاضر در خیابان ابوریحان پیوسته‌اند.
تعدادی از اعضای خانه کرج نیز که سوار بر اتوبوس خود را به تهران و خیابان انقلاب رسانده‌اند، در این تجمع کارگری حضور یافتند.
 حسین حبیبی (عضو هییت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار تهران) در این مراسم با اشاره به اینکه در امریکا در چنین روزی؛ برای هشت ساعت کار، کارگران را به خاک و خون کشیدند، گفت: این آغاز حرکت برای مطالبه‌گری بود. زمانی که صحبت از مطالبه‌گری می‌شود، یعنی دستمزد عادلانه، یعنی ساعت کار عادلانه، یعنی بهداشت و ایمنی کار، یعنی قراردادهای کار دائم .
حسن صادقی در این مراسم با اشاره به اتفاقی که اول می سال 1886 در آمریکا رخ داد و به دنبال آن، این روز به عنوان روز جهانی کارگر نام گرفت، عنوان کرد : ما امروز آمده‌ایم، بگوییم همان کسانی که خون کارگران شیکاگو را بر زمین ریختند، اکنون با چهره و روشی دیگر حق کارگران را ضایع می‌کنند و خون آنها را می‌ریزند.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اعلام اینکه خون کارگران شیکاگو همچنان می‌جوشد، ادامه داد: ترامپ گلوی کارگر ایرانی را با تحریم‌های ظالمانه می‌فشارد و با وقاحت، خود را مدافع کارگر ایرانی می‌داند. به گفته صادقی، اولین قربانی تحریم‌های آمریکا، کارگر ایرانی است و ما برای گذشتن از این مرحله سخت، راهکاری جز تحقق بخشیدن به شعار سال یعنی «رونق تولید» نداریم.‌
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما