plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۱۶۰۳۹
یک مقام مسئول معاونت بهداشت اصفهان خبر داد

تزریق واکسن کرونا به ۲۴ هزار نفر در استان اصفهان

سرعت افزایش بستری حدود چهار برابری خیز جدید کرونا
مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نزدیک به ۲۴ هزار نفر در این استان از دو ماه گذشته تا کنون واکسن کرونا را دریافت کردند که بیشتر آنها از کادر درمان و بهداشت هستند.
تزریق واکسن کرونا به ۲۴ هزار نفر در استان اصفهان
به گزارش ایصال نیوز، واکسیناسیون علیه کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها، ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

رضا فدایی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: از ۲۱ بهمن سال گذشته تاکنون حدود ۲۴ هزار نفر در استان اصفهان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند که شامل کادر درمان و بهداشت، سالمندان و جانبازان در آسایشگاه ها و پزشکان مطب‌دار است.

وی با بیان اینکه تعدادی از این افراد دوز دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کردند، اظهار داشت: برای واکسیناسیون کادر درمان، بخش مدیریت بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی و برای پزشکان مطب دار، سازمان نظام پزشکی برنامه‌ریزی کرده اند.

فدایی بدون اشاره به تعداد افرادی که دوز دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کردند، تاکید کرد: کادر درمان و بهداشت اصفهان هنوز بطور کامل واکسینه نشدند و لازم است سهمیه بیشتری برای این استان جهت تسریع در واکسیناسیون علیه کرونا برای این افراد و سایر گروه های آسیب پذیر تخصیص یابد.

وی ابتلای تعدادی از کادر درمان استان اصفهان به بیماری کووید ۱۹ پس از دریافت واکسن کرونا را تایید کرد و گفت: تعداد معدودی از کادر درمان پس از دریافت نوبت نخست واکسن کرونا به کووید ۱۹ مبتلا شدند که دلیل آن عدم ایمنی کامل پس از دوز اول واکسن است.

مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توضیح داد: دوز دوم واکسن کرونا ۲۸ روز پس از دوز اول تزریق می شود و ۲ هفته پس از دریافت دوز دوم، ایمنی در برابر ویروس کرونا ایجاد خواهد شد بنابراین افرادی که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند تا حدود ۴۵ روز، ایمنی کامل در برابر ویروس را ندارند و باید همه تدابیر پیشگیرانه را رعایت کنند.

همچنین به گفته بهروز کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکنون ۲۹ هزار دوز واکسن کرونا توسط این دانشگاه دریافت شده است و حدود ۸۰ تا ۱۰۰ درصد کادر درمان بیمارستان های مرجع کرونا در استان علیه کرونا واکسینه شدند.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حدود ۲۷ هزار نیروی کار در بخش‌های مختلف مانند درمان، بهداشت و آموزشی دارد و حدود ۴۶ بیمارستان با هفت هزار تخت و ۵۵۰ خانه بهداشت و ۲۸۲ پایگاه بهداشتی زیر مجموعه آن است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ همه شهرستان‌های استان اصفهان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند بطوریکه ۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی و پر خطر است.

طبق گزارش روز پنجشنبه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ۲ هزار و ۱۶۲ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۱۳ نفر آنها بدحال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و از پنج هزار و ۲۹۵ نمونه تست کرونا حدود ۴۱ درصد مثبت شد.

به گفته مسوولان وزارت بهداشت، سرعت افزایش بستری در خیز جدید حدود چهار برابر موج‌های دوم و سوم شیوع کروناست به‌همین دلیل سرعت تغییر رنگ‌ها بالاست. استان اصفهان پنج میلیون نفر جمعیت و ۲۴ شهرستان دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما