plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۱۵۸۰۹

شمار جانباختگان کووید-۱۹ اصفهان در یک روز دو رقمی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شمار فوتی های کرونایی در شبانه روز گذشته استان به غیر از کاشان و آران و بیدگل، دو رقمی شد و از بین ۱۹ مرگ قطعی و مشکوک به ۱۰ مورد قطعی رسید. نجف آباد، خوانسار، گلپایگان، فلاورجان، لنجان و شاهین شهر و میمه در وضعیت قرمز قرار دارند.
شمار جانباختگان کووید-۱۹ اصفهان در یک روز دو رقمی شد
به گزارش ایصال نیوز، آرش نجیمی روز جمعه در گفت و گویی اظهارداشت: پیش‌تر و در روزهای گذشته شمار جانباختگان این بیماری در استان یک رقمی بود که با افزایش شمار مبتلایان میزان فوتی‌ها هم بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۴۱۸ نفر دیگر در ۲۲ شهرستان استان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته سه هزار و ۶۳۳ نمونه‌گیری از افراد مشکوک مبتلا به این بیماری ویروسی در استان انجام گرفت.

نجیمی با بیان اینکه در یک روز اخیر ۱۶۵ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شدند تصریح کرد: تعداد کلی بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان ۹۰۹ نفر است.

وی با اشاره به اینکه در روز گذشته تاکنون ۱۳۰ نفر از مراکز درمانی استان مرخص شدند گفت: موارد بستری در بخش ICU (مراقبت‌های ویژه) ۱۳۴ نفر است. اکنون مجموع جانباختگان کووید-۱۹ در کشور به ۶۲ هزار و ۷۵۹ نفر  رسیده است.

گفتنی است، در حال حاضر در کل کشور ۳۲ شهرستان از جمله خوانسار، گلپایگان، نجف آباد، فلاورجان، لنجان و شاهین شهر و میمه در وضعیت قرمز قرار دارند و ۸۵ شهرستان از جمله اصفهان، مبارکه، کاشان، آران و بیدگل، سمیرم، تیران و کرون، نائین و فریدن در وضعیت نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است، همچنین ۲۷۲ شهرستان کشور در وضعیت زرد و ۵۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. این آمار با  توجه به افزایش سریع شیوع موج چهارم در حال تغییر به وضعیت خطرناک تر است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما