plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۱۵۶۵۱
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

آغاز اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی

کاهش محسوس قیمت مسکن در آینده ای نزدیک با افزایش عرضه
وزیر راه و شهرسازی از واگذاری ۵۱۰ هزار واحد مسکونی به ترتیب از فروردین و ماه‌های آینده امسال به متقاضیان و نیز آغاز اجرای مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد.
آغاز اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی
به گزارش ایصال نیوز، «محمد اسلامی» در حاشیه نشست امروز هیات دولت با اشاره به شعار سال گفت: از سال گذشته با چند اقدام تلاش کردیم رویکرد جریان پایدار تولید مسکن در کشور برقرار شود و از جمله جامعه هدف متقاضیان را شناسایی کردیم که این افراد تشکیل پرونده دادند و برای آن‌ها حساب بانکی افتتاح شد.

وی افزود: تا پایان سال گذشته ثبت نام از متقاضیان ساکن شهرهایی که پیش‌تر نام نویسی نشده بودند، انجام شد و زمین‌های مناسب و مطلوب زندگی شهری به میزان کافی در محدوده شهرها انتخاب و اختصاص داده شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات ساخت و سازهایی که قرار بود توسط مردم و انبوه سازان اجرا شود، اجرایی شده است و عملیات ساخت ۵۱۰ هزار واحد مسکونی که از سال قبل و حتی سال ۹۸ آغاز شده بود نیز از فروردین و ماه‌های آینده به ترتیب تحویل مردم خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه امسال نیز گام موثری برای هماهنگی و تسهیل گری ساخت و ساز مسکن برداشته خواهد شد، افزود: با رفع موانع درباره مجوز و پروانه ساخت شهرداری‌ها و تسهیلاتی که بانک‌ها باید پرداخت کنند با همکاری وزارت کشور، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی موانع فوری‌تر برداشته شود و جریان تولید مسکن در کشور شتاب گیرد.

آغاز اجرای مالیات بر خانه‌های خالی در سال جاری

وزیر راه و شهرسازی در خصوص مالیات خانه‌های خالی نیز گفت: سال گذشته اطلاعات یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال و با هدف کنترل قیمت مسکن، سامانه جامع املاک و اسکان راه اندازی شد.

وی افزود: در اجرای قانون جدید مجلس، از ۱۹ فروردین هر ایرانی که دارای واحد مسکونی است، مکلف است با مراجعه به سامانه جامع املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی اطلاعات خود را وارد کند و با شناسایی واحدهای مسکونی خالی، این واحدها مکلف می‌شوند یا اجاره داده شوند و یا به فروش برسند.

وی ادامه داد: این اقدام موجب توسعه عرضه مسکن و کاهش تلاطمات این بازار خواهد شد ضمن اینکه با مالیات سنگینی که بر خانه‌های خالی وضع می‌شود، پول‌های سرمایه گذاری و سوداگری از بازار مسکن فاصله می‌گیرد و فقط پول‌های متقاضیان واقعی و مصرف کنندگان در بازار باقی خواهد ماند.

اسلامی هدف از قانون مصوب مجلس را فاصله گرفتن مسکن از بخش سوداگری عنوان کرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما