plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۱۵۴۳
اعتراض جهانی علیه عربستان سعودی

مقامات سعودی از مراسم عزا هم برای 37 بیگناه اعدامی جلوگیری کردند

آیت‌الله مکارم شیرازی اقدام رژیم آل‌سعود در اعدام 37 مظلوم سعودی را محکوم کرد
وزارت کشور عربستان سعودی سه‌شنبه گذشته (سوم اردیبهشت) از اعدام ۳۷ شهروند سعودی به اتهام «فعالیت‌های تروریستی» خبر داد که ۳۲ تن از آن‌ها از اقلیت شیعه این کشور بودند.این اعدام‌ها باعث واکنش‌های جهانی و منطقه‌ای به این گونه اقدامات ریاض شده است. اتحادیه اروپا، عفو بین‌الملل و کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل به این اعدام‌ها واکنش نشان دادند و برخی نیز آن را محکوم کردند.
مقامات سعودی از مراسم عزا هم برای 37 بیگناه اعدامی جلوگیری کردند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از العالم، مقامات سعودی، استان قطیف و مدینه منوره را به منظور منع خویشاوندان شهدا از برگزاری مراسم عزا، تحت محاصره درآوردند. یکی از بستگان شهدا عربستان گفت: نیروهای نظام سعودی برگزار کنندگان مراسم در مساجد و حسینیه ها در شهرهای احساء و قطیف و مدینه منوره را تهدید کردند که در صورت برپایی این مراسم بازداشت خواهند شد.
این منبع احتمال داد که اجساد شهدا به خانواده هایشان تحویل داده نشود و از تماس تلفنی یک مسئول امنیتی از مرکز تحقیقات الدمام خبر داد و گفت: این مسئول امنیتی درباره برانگیختن موضوع اعدام ها نزد افکار عمومی و یا تماس با رسانه های مخالف به من هشدار داد.
در همین حال دبیر کل جنبش النجباء عراق، اعدام‌ دسته جمعی شیعیان در عربستان سعودی را «لکه ننگی» بر پیشانی «رژیم وهابی سعودی» دانست.
از سوی دیگر آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، با اشاره به شهادت تعدادی از مسلمانان در عربستان اظهار داشت: چند نفر از مسلمان به‌ویژه شیعیان خالص در عربستان بدون هیچ محاکمه و دلیل خاصی به‌دست رژیم آل‌سعود به‌طرز بی‌رحمانه به شهادت رسیده‌اند که این گوشه‌ای از جنایت این رژیم منحوس ضدبشری است.
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما