plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۱۵۳۴۱

معاون اقتصادی وزیرکشور: نهادهای دولتی کارآفرینان را حمایت کنند

سفر معاون وزیر کشور به اصفهان
دین پرست در سفر به اصفهان به خبرنگاران گفت: همه دستگاه‌های دولتی و خدمات رسان باید در کنار واحدهای تولیدکننده و کارآفرینان و سرمایه گذاران باشند. کارگران و صنعتگران واحدهای تولیدی در شرایط جنگ اقتصادی پای کار ایستادند.
معاون اقتصادی وزیرکشور: نهادهای دولتی کارآفرینان را حمایت کنند
به گزارش ایصال نیوز، بابک دین پرست دوشنبه شب در حاشیه بازدید از گروه صنعتی انتخابات(اسنوا) در جمع خبرنگاران افزود: در شرایط جنگ اقتصادی همه باید با نگاه مثبت به قوانین نگاه کنند و حامی واحدهای صنعتی باشند.

معاون وزیر کشور اظهارداشت : همه باید از قوانین در اختیار به سمت قوانین حمایتی حرکت کنند و آن‌ها را ملاک عمل قرار دهند نه قوانین بازدارنده.

وی خاطرنشان کرد : هماهنگی خوبی در سطح مدیران استان اصفهان وجود دارد البته تولیدکنندگان و انجمن‌های تولیدی از بخشی از ادارات کل ذیربط استان گلایه مند هستند.

دین پرست اضافه کرد: مسئولان اتاق بازرگانی اصفهان معتقدند یکی از عوامل اصلی خروج سرمایه از استان اخذ مالیات‌های خارج از ضابطه می‌دانند که باید مورد بررسی جدی قرار بگیرد. به تاکید وی باید اعتماد و اطمینان به چرخه تولید و کارآفرینان و واحدهای تولید بازگردد.

وی ادامه داد: باید بدانیم کارگران و صنعتگران واحدهای تولیدی در شرایط جنگ اقتصادی پای کار ایستادند.

معاون اقتصادی وزارت کشور با اشاره به اینکه در کارخانه اسنوا حدود ۹ هزار نفر به صورت سه نوبت فعالیت می‌کنند، ادامه داد: این کارخانه ۴۰ درصد تولید بازار را در دست دارد و ۲۰۰ محصول با بیش از ۱۵۰۰ مدل تولید می‌کند.

به گفته وی این شرکت توانسته بعد از اینکه برخی از شرکت‌های بزرگ خارجی که در ایران فعالیت می‌کردند و اکنون ایران را به بهانه تحریم‌ها ترک کردند در بخش تولید لوازم خانگی به معنای واقعی کلام جهاد کند.

دین پرست خاطرنشان کرد: با بازدید حضوری از صنایع در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفته و بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.

*کمبود نقدینگی مشکل واحد تولیدی قطعات خودرو
بابک دین پرست همچنین در بازدید شبانه از واحد تولید قطعات خودرو در جمع خبرنگاران افزود: در این واحد تولیدی سالانه پنج میلیون قطعه در این واحد تولید و ۵۵۰ نفر اشتغال به کار دارند و یک سوم در نوبت شبانه کار می‌کنند. وی ادامه داد: مهم‌ترین مشکل این واحد کمبود نقدینگی است که به مطالبات خودروسازان باز می‌گردد.

معاون اقتصادی وزارت کشور تصریح کرد: بخش اعظم مطالبات این واحد تولیدی ثالثی نشده است که مقرر شد پیگیری‌های لازم در این راستا صورت بگیرد تا بخشی از منابع مورد نیاز واحد تامین شود. وی اضافه کرد: صنعت خودروسازی از جمله صنایعی است که بعد از خروج آمریکا از برجام در اولویت اول تحریم‌ها قرار گرفت.

دین پرست گفت: افرادی تصور می‌کردند با تحریم صنعت خودرو می‌توانند این صنعت را به عنوان صنعت پیشران زمین گیر کنند.

معاون اقتصادی وزارت کشور همچنین از یک شرکت پشم بافی بازدید کرد، این شرکت با تولید رنگرزی انواع نخ ۳۶۰ تن در سال و میزان اشتغال ۴۰۰ نفر فعالیت می‌کند. صادرات پارچه به عراق به مبلغ ۴۰۰ هزار دلار از جمله بازار فروش و میزان صادرات سالانه محصولات این واحد تولیدی است.

عدم موافقت محیط زیست جهت اخذ مجوز، عدم صدور مجوز فعالیت برای واحد ریسندگی خریداری شده و اخذ عوارض سنگین توسط شهرداری از واحدهای تولیدی این منطقه صنعتی از جمله مشکلات مطرح شده توسط مدیران این شرکت پشم بافی بود. همچنین آنها رفع موانع صدور پروانه توسعه و بهره برداری را خواستار شدند.

در استان اصفهان افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد. دین پرست امروز بعد از بازدید از شماری از واحدهای تولیدی اصفهان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان شرکت می کند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما