plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
کد مطلب : ۲۴۷۲۰
در همایش پیش به‌سوی دیپلماسی اقتصادی کارآمد"

سالاریان: اصفهان دارای رتبه بالای کشوری ظرفیت‌های اقتصادی است

دو نوع کار اقتصادی در خارج از کشور انجام می دهیم
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: این خطّه رتبه اول یا دوم کشور را از نظر ظرفیت های اقتصادی دارد و معرفی ظرفیت های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سالاریان: اصفهان دارای رتبه بالای کشوری ظرفیت‌های اقتصادی است
به گزارش ایصال نیوز، علیرضا سالاریان روز چهارشنبه در همایش" پیش به‌سوی دیپلماسی اقتصادی کارآمد " در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت:هدف اصلی حضور کارشناسان و رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه در اصفهان معرفی ظرفیت‌های بیشمار این استان است.

وی ادامه داد: حتی برگزاری جلسه کوتاهی در این استان و آشنایی با ظرفیت‌های مختلف و فراوان اصفهان هم تا انتهای ماموریت در ذهن رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه خواهد ماند.

سالاریان افزود: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بعنوان پُل ارتباطی بین رایزنان اقتصادی و فعالان اقتصادی محسوب می شود و در این زمینه هر گونه کمکی را به ۲ طرف ارائه خواهیم کرد.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که فعالان اقتصادی استان اصفهان در آینده بتوانند بصورت مستقیم با کارشناسان اقتصادی سفارتخانه ها ارتباط برقرار کنند و به راحتی بتواننداز ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند.

وی گفت: دو نوع کار اقتصادی در خارج از کشور انجام می دهیم که یکی از آن توسط رایزنان یا وابستگان بازرگانی که از طریق وزارت صمت اعزام می شوند که در سال های اخیر تعدادآنان در کشورهای هدف بدلیل محدودیت ها کم شده و تعدادی دیگر هم شامل همکاران ما در وزارت امور خارجه می شود که رایزن اقتصادی محسوب می شوند که در وزارت امور خارجه هم همانند ارتش سلسله مراتبی وجود دارد و از وابسته تا رایزن یک ادامه پیدا می کند.

سالاریان اضافه کرد: کارشناسانی که امروز در این استان حضور دارند هر کدام دو تا سه ماموریت به خارج از کشور انجام داده اند که به رایزن تبدیل می شوند و پس از ۱۵ سال همه افرادی که در بخش های سیاسی فعالیت می کنند به مقام رایزنی سومی ارتقا درجه پیدا می کنند و پس از آن رایزن دو و رایزن یک می شوند.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی را در فرصت های دیگر از مسائل وزارت امور خارجه آشنا خواهیم کرد.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان نیز گفت: مهمترین رسالت و وظیفه این اتاق در اولین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، بعنوان همسان فهمی خود با بخش حاکمیت، همگام شدن در بهبود شاخص محیط کسب و کار را هدف گذاری شد.

مسعود گلشیرازی افزود: رتبه شاخص محیط کسب و کار اصفهان در سال ۹۸ که فعالیت اتاق نُهم شروع به کار کرد اصفهان در بین استان های کشور در رتبه بیست و هشتم قرار داشت.

وی ادامه داد: در آن جلسه مقرر شد که هر کسی که در دستگاه‌های اجرایی دولتی یا مجلس و یا قوه قضاییه همت کرد و یک قدم به جلو برداشت، ما موظفیم که از آنها تشکر کنیم تا با همین حس تکریم و تشکر ضمن ارج نهادن بر این اقدام مثبت، این روحیه خدمت جهت اعتلای میهن را نهادینه کنیم.

گلشیرازی با قدردانی از مسوولان وزارت امور خارجه که با همت خود این سایت اطلاع رسانی را برای فعالان اقتصادی کشور فراهم کردند و با اشاره به اهمیت اطلاعات ارزشمند اتاق های برای فعالان اقتصادی گفت: نامه هایی که اطلاع رسانی آنها در کیفیت تجارت خارجی و کسب و کار اعضا را در بر دارد باید پیش از رسیدن به دست رییس برای اعضا اطلاع رسانی شود.

همایش پیش به سوی دیپلماسی اقتصادی کارآمد روز چهارشنبه با هدف هم اندیشی فعالان اقتصادی استان اصفهان با رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه در اتاق بازرگانی صنایع و معادن اصفهان برگزار شد.

جمعی از رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه سه شنبه وارد اصفهان شدند و در سفری سه روزه با ظرفیت‌ها و توانمندی های این استان در بخش های مختلف از جمله اقتصاد دانش بنیان و واحدهای صنعتی آشنا می شوند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما