plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۱۴۹۶۳

وزارت بهداشت عراق درباره شیوع گسترده ویروس جدید کرونا هشدار داد

وزارت بهداشت عراق با صدور اطلاعیه ای درباره شیوع گسترده ویروس جدید کرونا هشدار داد. در روزهای اخیر آمار ابتلا به کرونا در شهرهای جنوبی عراق به شدت افزایش یافته است.
وزارت بهداشت عراق درباره شیوع گسترده ویروس جدید کرونا هشدار داد
به گزارش ایصال نیوز، وزارت بهداشت عراق امروز شنبه در مورد خطر از دست دادن کنترل شیوع ویروس کرونا در عراق هشدار داد و همزمان از ثبت موارد ابتلای شدید کرونا برای اولین بار در کودکان و سنین پایین خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه ای گفت: "تشدید آسیب ها علاوه بر شیوع موارد کروناویروس جدید در كودكان و جوانان ، به سرعت در طی روزهای اخیر ادامه دارد و نشان دهنده شیوع خطرناک آن در عراق است.

این وزارتخانه "به شهروند عراقی اطمینان داده است كه تمام بیمارستانها و مؤسسات بهداشتی آن آمادگی پذیرش و معالجه بیماران کرونایی را دارند و به شهروندان عراقی توصیه کرد هنگام مشاهده علائم كووید 19 بیماری سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وزارت یهداشت عراق همچنین از اوقاف شیعه و سنی ، متولیان مقدسات و تمام عتبات عالیات و فرمانداران این اداره خواست نسبت به اجرای جدی مقررات بهداشتی و محدودیت ها در استانهای عراق و بقاع متبرکه، به ویژه در روزهای آینده تلاش کنند.

از سوی دیگر، اداره بهداشت نجف اشرف در بیانیه ای اعلام کرد: "وضعیت اپیدمیولوژیک در این استان در 24 ساعت گذشته، بیانگر ثبت 547 مورد ابتلای به کرونا است که 41 مورد آن مبتلایان کادر درمان نجف اشرف بوده اند، ضمن اینکه  "262 مورد بهبودی نیز ثبت شده است. 

این در حالی است که استان بصره نیز در 24 ساعت گذشته بیش از 172 مورد ابتلای به کرونا را ثبت کرد.

 ستاد عالی بهداشت و سلامت ملی عراق از سه روز پیش با هشدار نسبت به شیوع خطرناک کروناویروس جدید در عراق و با تاکید بر اجرای مقررات جدید و ممنوعیت تردد شبانه از ساعت هشت شب تا پنج صبح به مدت دو هفته، اعلام کرد: مراکز ماساژ، سالن های زیبایی، مراکز گردشگری، مساجد و حسینیه ها به مدت دو هفته بسته است.کشور عراق نیز همانند سایر کشورها با بحران شیوع کرونا روبرو است و در برهه اخیر بر شدت مبتلایان افزوده شده است.

براساس آمار امروز وزارت بهداشت عراق، شمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور را به 664 هزار نفر است که حدود 615 هزار نفر از مبتلایان تاکنون بهبود یافته اند و شمار کلی مرگ و میر نیز بالغ بر 13 هزار و 200 نفر است.

گفتنی است؛ وزارت کشور ایران نیز امروز شنبه از بسته شدن مرز بین ایران و عراق و ممنوعیت تردد مرزی خبر داد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما