plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۱۴۹۱۶
در نشست خبری کمیسیون تلفیق

زارع: بررسی جزئیات بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار جلسه علنی یکشنبه مجلس قرار می گیرد

بررسی تبصره های بودجه در کمیسیون به اتمام رسیده است
سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: بررسی اصلاحات و تبصره های بودجه در کمیسیون تلفیق، امروز به پایان رسیده و لایحه از یکشنبه در صحن علنی مورد بررسی قرار می گیرد.
زارع: بررسی جزئیات بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار جلسه علنی یکشنبه مجلس قرار می گیرد
به گزارش ایصال نیوز از خانۀ ملّت، رحیم زارع در تشریح نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400، گفت: طی دو روز گذشته از ساعت 8 صبح تا 11 شب اعضای کمیسیون تلفیق تلاش کردند تا اصلاحیه دولت را بررسی کنند و نظرات کمیسیون تلفیق مصوب شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: در کمیسیون با پرداخت 150 هزار میلیارد تومان از محل حق الامتیاز واگذاری سهام و حقوق مالکان طرح های تملک دارایی سرمایه ای و طرح های سرمایه گذاری متعلق به دولت و شرکت های دولتی برای کمک به صندوق های بازنشستگی و رد بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، رتبه بندی معلمان و متناسب سازی حقوق اعضای هیات علمی و همچنین مطالبات قانون حمایت از معلولان، تامین نظام اجتماعی فراگیر و متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی موافقت شد. البته مبلغ پیشنهادی دولت در لایحه به این منظور 125 هزار میلیارد تومان بود که در کمیسیون تلفیق به 150 هزار میلیارد تومان افزایش داده شد.

زارع تصریح کرد: درخواست دولت برای استفاده از مانده منابع استفاده نشده صندوق توسعه ملی از سال 99 جهت استعلام به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد تا استفاده از تسهیلات و منابع تبصره 4 از محل صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه با درخواست دولت مبنی بر کاهش انتشار اوراق مالی اسلامی- ریالی و  ارزی به مبلغ 50 هزار میلیارد تومان موافقت شد، ادامه داد: دولت پیشنهاد 35 هزار میلیارد تومان اوراق تسویه را در قالب اوراق خزانه ارائه کرده بود و کمیسیون تلفیق به مصوبه قبلی خود رأی داد تا این اوراق در قالب اسناد خزانه به منظور تهاتر بدهی بخش خصوصی، تعاونی و پیمانکاران به نظام بانکی و نظام بانکی به بانک مرکزی صادر شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با تاکید بر اینکه سهم هر یک از دستگاه های ذینفع از قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 1400 مطابق با بودجه سال 1399 تعیین شد، عنوان کرد: مشترکان برق روستایی و عشایری و چاه های کشاورزی مجاز از شمول پرداخت عوارض 10 درصد مبلغ برق مصرفی معاف شدند.

وی افزود: مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر تکلیف وزارت راه و شهرسازی برای تحویل زمین رایگان به منظور احداث مدارس، کلانتری ها، پایگاه های بسیج، حوزه های علمیه، حوزه های مقاومت، مسجد، سالن های ورزش صالحین، مراکز بهداشتی و درمانی و سایر مراکز اداری و خدماتی که در اصلاحیه دولت رد شده بود مجددا در کمیسیون تلفیق تصویب و با نظر دولت مخالفت شد.

زارع ادامه داد: کمیسیون تلفیق حداکثر حقوق دریافتی را 15 برابر حداقل حقوق دریافتی در سال آینده تصویب کرده بود اما دولت درخواست افزایش سقف را داشت که کمیسیون تلفیق مجددا رأی به مصوبه خود داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: در خصوص اخذ مالیات از حقوق به جز اعضای هیات علمی و قضات تا سقف 4 میلیون تومان معافیت مالیاتی در نظر گرفته شد و از حقوق های 4 تا 8 میلیون تومان 10 درصد، از 8 تا 12 میلیون تومان 15 درصد، از 12 تا 18 میلیون تومان 20 درصد، از 18 تا 24 میلیون تومان 25 درصد و از 24 تا 32 میلیون تومان 30 درصد و بالاتر از 32 میلیون تومان 35 درصد مالیات دریافت می شود.

وی ادامه داد: وزارت دادگستری مکلف شد دیه مستحقان دریافت دیه که شامل مقتولان و مجروحان ناشی از عبور غیرمجاز از مرز است که توسط یگان های مرزبانی نیروی انتظامی، سپاه و ارتش مورد اصابت قرار گرفته اند و سربازانی که در محیط پادگان کشته یا زخمی شده اند با معرفی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی پرداخت کند.

زارع اضافه کرد: کمیسیون تلفیق با درخواست تنخواه مورد نیاز دولت برای پرداخت یارانه های فروردین ماه موافقت کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با اشاره به اینکه امروز اصلاحات موردنیاز دولت در کمیسیون تصویب شد و تبصره های بودجه در اختیار بخش فناوری اطلاعات مجلس به منظور بارگذاری در سیستم قرار گرفته، تصریح کرد: بررسی تبصره های بودجه به اتمام رسیده و در حال حاضر ردیف ها بررسی می شود، اگر ردیفی بر تبصره های بودجه اثرگذار باشد به صورت تکمیلی ارسال می شود. لایحه بودجه از یکشنبه در صحن علنی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما