plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۱۴۷۱۰

کاوشگر امید امارات در مدار مریخ قرار گرفت

کاوشگر "الامل"(امید) امارات در تاریخ ۱۹ ژوئیه از ژاپن به سمت مریخ پرتاب شد و پس از هفت ماه اکنون به مدار مریخ رسید. هزینه ساخت و راه اندازی کاوشگر امید ۲۰۰ میلیون دلار عنوان شده که هزینه‌های عملیاتی در مریخ را شامل نمی‌شود
کاوشگر امید امارات در مدار مریخ قرار گرفت
به گزارش ایصال نیوز، کاوشگر فضایی امارات متحده عربی روز سه شنبه در اولین مأموریت بین سیاره‌ای جهان عرب در مدار مریخ قرار گرفت. کاوشگر امارات، اولین مورد از سه کاوشگر رباتیک است که طی یک و نیم هفته آینده به سیاره سرخ می‌رسد.
این مدارگرد با نام امید، در حدود هفت ماه ۳۰۰ میلیون مایل را طی کرده تا به مریخ برسد. هدف ماموریت آن نقشه‌برداری از جو مریخ در هر فصل است.

سفینه‌ای از چین که ترکیبی مدارگرد و فرودگر است هم به مریخ نزدیک است و قرار است روز چهارشنبه به این سیاره برسد. این سفینه دور مریخ خواهد چرخید تا ماه می که مریخ‌نورد جدا شود و تلاش می‌کند بر روی سطح مریخ فرود آید و به دنبال نشانه‌هایی از زندگی گذشته باشد.

یک مریخ‌نورد از ایالات متحده با نام پرزرونس (Perseverance) قرار است در تاریخ ۱۸ فوریه به این جمع بپیوندد. این اولین قدم یک پروژه ۱۰ ساله آمریکایی-اروپایی است که سنگ‌های مریخ را به زمین می‌آورد تا شواهد موجود مبنی بر اینکه در این سیاره زمانی زندگی میکروسکوپی وجود داشته، مورد بررسی قرار گیرد.

حدود ۶۰ درصد از کل مأموریت‌های مریخ به دلیل پیچیدگی سفر بین سیاره‌ای و دشواری فرود از جو نازک مریخ، به شکست انجامیده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایندیپندنت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما