plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۱۴۶۹۹

آلمان، سوئد و لهستان دیپلمات‌های روسیه را اخراج کردند

تنش‌ در روابط اروپا و مسکو
سه کشور آلمان، سوئد و لهستان در واکنش به تصمیم هفته گذشته مسکو مبنی بر اخراج دیپلمات‌های اروپایی، چند دیپلمات روس را اخراج کردند.
آلمان، سوئد و لهستان دیپلمات‌های روسیه را اخراج کردند
به گزارش ایصال نیوز، بیانیه وزارت خارجه آلمان همچنین تاکید دارد تصمیم برلین با هماهنگی نزدیک لهستان، سوئد و دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا اتخاذ شده است.

وزارت خارجه سوئد هم در بیانیه‌ای اعلام کرد از یک دیپلمات روس خواسته است تا خاک این کشور را ترک کند. خانم آن لینده وزیر خارجه سوئد در حساب توییتری خود با اعلام این مطلب نوشت: «ما به سفارت روسیه اعلام کردیم که یک فرد از این سفارتخانه باید سوئد را ترک کند. این یک پیام شفاف است در پاسخ به تصمیم غیر قابل قبول روسیه مبنی بر اخراج دیپملات سوئدی که تنها به وظایفش عمل می‌کرد.»

وزارت خارجه لهستان هم در حرکتی مشابه یک دیپلمات روس مقیم لهستان را اخراج کرده است. وزارت خارجه لهستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور همراه با آلمان و سوئد تصمیم گرفته در پاسخ به اخراج دیپلمات‌های خود از سوی مسکو، دیپلمات‌هایی از روسیه را اخراج کنند.

تنش در روابط کشورهای اتحادیه اروپا و روسیه بعد از آن شدت گرفت که مسکو روز جمعه اعلام کرد چندین دیپلمات کشورهای لهستان، سوئد و آلمان را به دلیل شرکت در راهپیمایی حمایت از آلکسی ناوالنی، اخراج کرده است.

ناوالنی که یکی از مخالفان سرشناس ولادیمیر پوتین به شمار می‌رود بعد از بازگشت به مسکو بازداشت و روانه زندان شده است.

وزارت خارجه روسیه روز جمعه طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حضور سه دیپلمات کشورهای آلمان، لهستان و سوئد در تظاهرات خیابانی در حمایت از الکسی ناوالنی، اعلام کرد که این سه نفر به عنوان «عنصر نامطلوب» شناخته شده‌اند و باید به زودی روسیه را ترک کنند.

در حالی که انتظار می‌رفت بعد از سفر چند روز قبل جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به روسیه، تنش‌ها میان مسکو و بروکسل کاهش یابد، اما کشورهای اروپایی در یک واکنش دیپلماتیک مشابه، تصمیم گرفته‌اند دیپلمات‌های روسی را از کشور خود اخراج کنند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در توضیحی در خصوص اخراج این سه دیپلمات اروپایی اعلام کرد مسکو چاره‌ای جز این کار نداشته چرا که آنها در رویدادی غیرمجاز شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما