plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۷
کد مطلب : ۱۴۶۴۳

واکنش اروپا به اخراج دیپلمات‌های سوئد، لهستان و آلمان از روسیه

آلمان و لهستان سفیر روسیه را احضار کردند
اخراج دیپلمات‌های سوئد، لهستان و آلمان توسط روسیه روز جمعه واکنش رییسان جمهوری این کشورها را بر انگیخت. روسیه 3 دیپلمات آلمانی، لهستانی و سوئدی را به دلیل شرکت در تظاهرات غیرقانونی در حمایت از آلکسی ناوالنی منتقد پوتین، اخراج کرد.
واکنش اروپا به اخراج دیپلمات‌های سوئد، لهستان و آلمان از روسیه
به گزارش ایصال نیوز، وزارت خارجه آلمان عصر جمعه اعلام کرد سفیر روسیه در برلین را برای پاره‌ای توضیحات درباره اخراج دیپلمات‌های چند کشور اروپایی احضار کرده است.

همچنین در واکنش به این اقدام مسکو، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه با اعلام همبستگی با سه کشوری که دیپلمات‌های آنان از روسیه اخراج شدند، رفتار مسکو در برابر "الکسی ناوالنی" منتقد کرملین را از مسمومیت تا دستگیری و اخراج دیپلمات های خارجی محکوم کرد.

مکرون این سخنان را در نشست مجازی شورای دفاع و امنیت فرانسه و آلمان بیان کرد.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز اظهار کرد که برلین آماده ادامه اعمال تحریم های روسیه از جمله علیه افراد بود، اما افزود "وظیفه دیپلماتیک" است که کانال های ارتباطی را با همسایه غول شرقی باز نگه داریم.

مرکل در کنفرانس خبری مشترک با ماکرون افزود، آلمان فعلاً برخلاف مواضع آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی، به موضع خود در حمایت از خط لوله گاز نورد استریم ۲ پایبند است.

صدراعظم آلمان گفت: در رابطه با روسیه، ما قبلاً گفتیم که ما حق ادامه تحریم ها به ویژه علیه افراد را داریم. پروژه ما در مورد خط لوله گازی نورد استریم بر این مواضع تاثیری نداشته است.

لهستان نیز روز جمعه هشدار داد که اخراج یک دیپلمات لهستانی از روسیه می تواند منجر به تعمیق بیشتر بحران در روابط دو جانبه شود.

وزارت امور خارجه لهستان همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد سفیر روسیه در ورشو را به دلیل اخراجِ اعلام شده توسط مسکو در اوایل روز جمعه احضار کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه طی بیانیه‌ای، 3 دیپلمات آلمانی، لهستانی و سوئدی را که در تظاهرات غیرقانونی در حمایت از آلکسی ناوالنی حضور داشته‌اند را «عنصر نامطلوب» خواند و از اخراج آنها از خاک روسیه خبر داد.

وزارت امورخارجه روسیه گفته که دیپلمات های سوئد، لهستان و آلمان را بخاطر شرکت در اعتراضات غیرقانونی در روسیه در حمایت از الکسی ناوالنی، عنصر نامطلوب خوانده که باید خاک این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه روسیه افزود: دیپلمات های شرکت کننده در اعتراضات در روسیه مطابق کنوانسیون وین سال ۱۹۶۱ در مورد مناسبات دیپلماتیک، عنصر نامطلوب شناخته شده و به آنها اعلام شده است که در آینده نزدیک باید روسیه را ترک کنند.

 در بیانیه وزرات خارجه روسیه در خصوص اخراج این دیپلمات‌ها تصریح شده است: «طرف روسی انتظار دارد که در آینده نمایندگی‌های دیپلماتیک پادشاهی سوئد، جمهوری لهستان و جمهوری فدرال آلمان و کارکنان آنها از هنجارها و قوانین بین‌المللی به‌طور کامل تبعیت کنند.»

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما