plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۱۴۶۱۷
همزمان با ایام الله دهه فجر

از ۱۰۰ محصول فناورانه حوزه سلامت در اصفهان رونمایی شد

آغاز عملیات احداث ساختمان جدید پارک علم و فناوری
همزمان با ایام الله دهه فجر، بیش از یکصد محصول فناورانه در حوزه سلامت با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رونمایی شد.
از ۱۰۰ محصول فناورانه حوزه سلامت در اصفهان رونمایی شد
به گزارش ایصال نیوز، مدیر توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از این محصولات اظهار داشت: محصولات حوزه سلامت از شرایط، ویژگی‌ها و حساسیت‌های خاصی برخوردار است به همین دلیل به زیرساخت‌های خاصی هم نیازمند است.

انوشه زرگر با بیان‌اینکه "اتاق تمیز"(Cleanroom) یکی از این زیرساخت‌هاست، اضافه کرد: با توجه به حساسیت این محصول در رده‌های مختلف و هزینه بَر بودن احداث آن، ایجاد این زیرساخت بطور معمول برای شرکت‌های نوپا میسر نیست. اتاق تمیز، یک فضای محافظت شده برای جلوگیری از ورود آلودگی‌هاست و در صنایع حساس مانند داروسازی، پزشکی یا مواد غذایی کاربرد دارد.

وی ادامه داد: این زیرساخت در سه کلاس "بی"، "سی" و "دی" با حمایت وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پارک علم و فناوری سلامت و در راستای حمایت از فناوران سلامت احداث شده است.

زرگر اضافه کرد: حمایت‌ مالی، یکی دیگر از کمک‌ها به شرکت‌های فناور محسوب می‌شود و بر اساس قرارداد منعقد شده با صندوق پژوهش و فناوری استان، شرکت‌های دانش بنیان و فناوران سلامت از تسهیلات ویژه فناورانه برای دستیابی به محصول مجوزدار برخوردار خواهند شد.

مدیر توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان‌اینکه عملیات احداث ساختمان جدید پارک علم و فناوری امروز آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت پارک و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بطور تقریبی تکمیل شده است و این ساختمان برای حمایت از فناوران و متقاضیان جدید احداث خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان متولی بیمارستان‌هاست و از نیازهای این عرصه اطلاع کافی دارد بسیاری از اعضای هیات علمی در این عرصه ورود کردند و برای رفع نیازهای موجود کوشیدند.

زرگر خاطرنشان کرد: نیاز به ماسک در ابتدای شیوع کرونا بسیار زیاد بود به همین دلیل شرکت‌های دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری سلامت اصفهان اقدام به تولید ماسک "ان ۹۵" کردند و با افزایش مصرف الکل، یک شرکت نیز ضدعفونی‌کننده سطوح را بر پایه آب تولید کرد.

وی اظهار داشت: یکی از شرکت‌های این مجموعه در مقطعی که کشور با کمبود "مِلت بلون" (Melt blown) وارداتی مواجه بود اقدام به تولید این محصول کرد و اکنون در پوشش دهی نیاز استان برای ملت بلون در ماسک‌های سه لایه و ان ۹۵، بسیار موفق عمل شده است. مت بلون، منسوج بی‌بافت است که نقش فیلتر را در ماسک دارد و تولید آن از جدیدترین پیشرفت‌های فرایندهای منسوجات بدون بافت بشمار می‌آید؛ در این فناوری با استفاده از هوا و با شتاب بالا از پلیمرها یا رزین‌ها برای تولید شبکه‌های الیاف‌دار استفاده می‌شود.

مدیر توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تولید دستگاه‌های کمک تنفسی و رگلاتورهای اکسیژن و دستگاه‌های تصفیه هوا در پارک علم و فناوری سلامت اصفهان، برای مطب‌ها و بیمارستان‌ها توسعه پیدا کرد.
وی افزود: تعدادی از محققان هم به راهکارهای کاهش اثرات و پیشگیری از بیماری با استفاده از داروهای گیاهی پرداختند که در زمان حاضر یک نمونه از آنها در سازمان غذا و دارو در مرحله بررسی برای دریافت مجوز قرار دارد.

شایان ذکر است، نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز در بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از محصولات و دستاوردهای حوزه سلامت شرکت‌های دانش بنیان رونمایی کرد و همزمان با آن، عملیات احداث ساختمان جدید پارک علم و فناوری اصفهان نیز آغاز شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما