plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۱۳۸۳۹

تاکید رئیس سازمان امداد و نجات بر نقش مردم در مدیریت بحران

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاکید کرد که در بحران ها نیمی از مدیریت از سوی مردم و با افزایش آگاهی مردم انجام خواهد شد.
تاکید رئیس سازمان امداد و نجات بر نقش مردم در مدیریت بحران
به گزارش ایصال نیوز، مهدی ولی پور در حاشیه نشست بازخوانی مدیریت بحران در زلزله بم که ظهر امروز در محل پژوهشکده سوانح طبیعی برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: آمادگی مردم برای مقابله با حوادث و بحران ها امر بسیار مهمی است. در این زمینه تمامی رسانه ها نقش موثری دارند و باید هر اقدامی را که نتیجه افزایش آمادگی و دانش فرد می باشد، انجام دهند.

وی با بیان اینکه در بحث بحران و مدیریت آن تا حدود ۵۰ درصد را می توان با استفاده از ظرفیت سازمان هایی نظری امداد و نجات، مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر و ... حل و فصل کرد، گفت: اما ۵۰ درصد دیگر بر می گردد به میزان آمادگی مردم، اینکه مردم چقدر نسبت به وقوع یک حادثه و احتمال بروز بحران حساسیت داشته و برای آن آماده هستند، نحوه مواجهه آنها با حوادث چگونه خواهد بود و چقدر به هشدارها عمل خواهند کرد.

ولی پور افزود: متاسفانه در مواردی شاهد بی توجهی مردم به هشدارها هستیم که یک نمونه آن همین حادثه رخ داده برای کوهنوردان در ارتفاعات شمال تهران است.

دستگاه های امدادی ما از یک هفته قبل در این خصوص هشدار دادند اما متاسفانه عده ای باز بی توجهی کرده و در محل حاضر شدند، همین موضوع را می توان به زمین لرزه، سیل و ... نیز تعمیم داد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اینکه میزان آمادگی مسئولان در مواجهه با بحران چگونه است؟ گفت: اتفاقا مسئولان نیز باید آموزش ببینند. گاهی ما شاهد آن هستیم که یک مصاحبه نابجا از سوی مسئولی غیر مرتبط دردسر ساز می شود.

به گفته وی، مدیران مختلف، نمایندگان و ... هر کدام باید توجه داشته باشند که در سطح بحران چطور رفتار کرده و اظهار نظر می کنند تا خدایی ناکرده اظهار نظر آنان سبب بروز مشکلات ثانویه برای مرم نشود.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما