plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۱۲۹۶۸
ستیز بی سابقه دونالد با دموکراسی آمریکایی

در آستانه پیروزی تاریخی بایدن، ترامپ مجدداً مدعی تقلب در انتخابات شد

رد ادعا و درخواست ترامپ در بسیاری از محاکم ایالتی
شمارش آرا در حالی در ایالت‌های کلیدی آمریکا ادامه دارد که جو بایدن فاصله کمی تا حد نصاب 270 رای الکترال و کسب پیروزی دارد اما در آن سوی کارزار انتخاباتی آمریکا، دونالد ترامپ و طرفدارانش با ادعای تقلب، خواهان توقف شمارش آرا شده‌اند، درخواستی که تا کنون در محاکم ایالتی مورد پذیرش قرار نگرفته است.
در آستانه پیروزی تاریخی بایدن، ترامپ مجدداً مدعی تقلب در انتخابات شد
به گزارش ایصال نیوز، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و طرفدارانش بدون ارایه شواهدی مدعی تقلب در شمارش آرا شده و توقف شمارش را خواستار شده‌اند.

این درحالی است که جو بایدن براساس نتایج آرایی که تاکنون شمارش شده است، فاصله کمی با حد نصاب 270 رای الکترال دارد، آرایی که  همچنان شمارش آنها پایان نیافته است.

*رد درخواست ترامپ برای توقف شمارش آرا در پنسیلوانیا

ترامپ رقیب جمهوریخواه، جو بایدن نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در اقدامی حقوقی خواستار توقف شمارش آرا در چندین ایالت کلیدی شده است، ایالت هایی که گفته می شود در آنها اختلاف بایدن با وی در حال کاهش است.

بنابر گزارش رسانه ها یک قاضی فدرال در پنسیلوانیا درخواست کمپین ترامپ برای توقف روند شمارش آرا را رد کرده است. قاضی پال دایاموند همچنین به شکایت کمپین ترامپ مبنی بر اینکه ناظران آنها از دسترسی مساوی به محل شمارش آرا منع شده اند رسیدگی کرده و گفته نمایندگان هر دو حزب اکنون اجازه دارند هر کدام ۶۰ نماینده را برای نظارت بر شمارش آرا اعزام کنند.

*اوضاع به نفع ترامپ در پنسیلوانیا پیش نمی رود

اما در پنسیلوانیا جایی که ترامپ در سال 2016 توانسته بود با اختلاف کمتر از 40 هزار رای هیلاری کلینتون را شکست دهد و پیروز شود، حالا اختلاف آرا میان وی و جو بایدن کمتر شده به گونه ای که اکنون بایدن کمتر از ۳۶ هزار رای از ترامپ عقب است در حالی که این اختلاف دو روز پیش بیش از 600 هزار رای بوده است.

پنسیلوانیا 20 رای الکترال دارد و در صورتی که جو بایدن بتواند در آنجا پیروز شود، با کسب 284 رای الکترال به عنوان پیروز قطعی انتخابات معرفی خواهد شد. جو بایدن تاکنون 264 رأی الکترال را به خود اختصاص داده است. 

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما