plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵
کد مطلب : ۱۳۶۴۷

استدلال عجیب ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات

پمپئو به قرنطینه رفت تا با وزیر امورخارجه بایدن ملاقات نکند!
رئیس‌جمهور فعلی آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر استدلال دیگری برای وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال کشورش ارائه کرده است. دیدار حضوری آنتونی بلینکن نامزد جو بایدن برای وزات امورخارجه با مایک پمپئو لغو شد.
استدلال عجیب ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات
به گزارش ایصال نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهار‌شنبه با انتشار پیامی در توئیتر استدلال جدیدی برای وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال کشورش ارائه کرد. ترامپ اینگونه استدلال می‌کند که چون باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با کسب سه میلیون رأی کمتر در انتخابات ۲۰۱۲ پیروز انتخابات شد، اما وی با وجود کسب ۱۲ میلیون رأی بیشتر نسبت به سال ۲۰۱۶، شکست خورده بنابراین در انتخابات سال ۲۰۲۰ تقلب شده است.

وی در این پیام نوشت: «شاید بزرگترین تفاوت میان [انتخابات] سال ۲۰۱۶ با ۲۰۲۰ شبکه خبری فاکس نیوز است، به رغم اینکه آرای من از ۶۳ میلیون به ۷۵ میلیون رسید و این افزایش ۱۲ میلیونی رأی یک رکورد بود».

وی در ادامه نوشت: «سه میلیون رأی اوباما [در سال ۲۰۱۲] کاهش یافت و او پیروز شد. در انتخابات (۲۰۲۰) تقلب شده است!!!».

علی‌رغم تأیید پیروزی «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در انتخابات با کسب ۳۰۶ رأی الکترال که جلسه رأی‌گیری‌ آن دوشنبه شب (به وقت محلی) در سراسر ایالات متحده بر‌گزار شد، اما ترامپ همچنان از پذیرش شکست امتناع کرده است.

وی با انتشار پیام‌هایی در توئیتر ضمن مطرح کردن ادعای دوباره تقلب در انتخابات از هم‌حزبی‌های خود درخواست کرد کاری در این باره انجام دهند.

همزمان، یک نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا از ادعای رئیس‌جمهور این کشور درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرد. «رند پال»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا مدعی شده که در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر تقلب شده و نتیجه این انتخابات به سرقت رفته است.

پال این اظهارات را در جریان جلسه‌ای که روز چهارشنبه در مجلس سنا برای بررسی تخلفات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد مطرح کرد. او گفت که «تقلب» در این انتخابات اتفاق افتاده و «از بسیاری جهات می‌توان گفت نتیجه انتخابات ربوده شده است.»

از سوی دیگر، سی ان ان گزارش داد، دیدار آنتونی بلینکن نامزد جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا برای وزات امورخارجه با مایک پمپئو که قرار بود روز پنجشنبه (به وقت محلی) برگزار شود، لغو شده است.

منابع آگاه چهارشنبه شب به سی ان ان اعلام کردند، دیدار حضوری برنامه ریزی شده مایک پمپئو وزیرامور خارجه آمریکا با بلینکن به دلیل به قرنطینه رفتن پمپئو موقتی پمپئو لغو شده است.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: مشخص شده است که پمپئو با فردی که به ویروس کرونا مبتلا بوده در تماس بوده است. 

براساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، پمپئو آزمایش کرونا داده و جواب آن منفی است با این وجود وی طبق دستورالعمل‌های بهداشتی در قرنطینه قرار گرفته و سلامت وی توسط تیم پزشکی وزارت خارجه آمریکا مورد رصد قرار دارد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما