plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۱۲۹۵۶

تولید ۴۰۰ تن عسل توسط عشایر اصفهان

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان با اشاره به تولید ۴۰۰ تن عسل از سوی عشایر استان، گفت: یکی از مشکلات عشایر هزینه بالای تریلرها و خودروهایی است که برای جابجایی کندوها باید پرداخت کنند.
تولید ۴۰۰ تن عسل توسط عشایر اصفهان
به گزارش ایصال نیوز، مختار اسفندیاری در گفت‌وگویی، در خصوص میزان عسل تولیدی عشایر استان، اظهار کرد: یکی از اقدامات جامعه عشایری در کنار دامداری و کشاورزی بحث پرورش زنبور عسل است.

وی افزود: براساس برآوردهای صورت گرفته سالانه حداقل ۴۰۰ تن میزان تولید عسل عشایر استان در شهرستان های سمیرم، فریدون شهر، چادگان، شهرضا، دهاقان، عرب جرقویه و ... است.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: عشایر استان به طور همزمان کندوها را در ییلاق نگهداری و با رفتن به قشلاق آنها را به مناطق عشایری استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان جابجا می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عشایر هزینه بالای تریلرها و خودروهایی است که برای جابجایی کندوها باید پرداخت کنند، افزود: همچنین عشایر استان در تامین نهاده های مورد نیاز زنبورداری دچار مضیقه هستند، چراکه این نهاده ها گران شده است.

اسفندیاری تاکید کرد: بخشی از تولید عسل عشایر برای مصارف داخلی و حدود ۴۰۰ تن به خصوص در شهرستان های سمیرم و فریدونشهر روانه بازار مصرف می شود.

وی تصریح کرد: اگر شرکت های تعاونی عشایری و اتحادیه و معاونت طیور وزارت جهاد کشاورزی و همچنین جهادکشاورزی استان و شهرستان ها به عشایر کمک کنند، می توان در سال جهش تولید به تولید بالای بیشتر عسل و دو برابری جامعه عشایری استان امید بست.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما