کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولید ۴۰۰ تن عسل توسط عشایر اصفهان

ایسنا , 15 آبان 1399 ساعت 13:36

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان با اشاره به تولید ۴۰۰ تن عسل از سوی عشایر استان، گفت: یکی از مشکلات عشایر هزینه بالای تریلرها و خودروهایی است که برای جابجایی کندوها باید پرداخت کنند.


به گزارش ایصال نیوز، مختار اسفندیاری در گفت‌وگویی، در خصوص میزان عسل تولیدی عشایر استان، اظهار کرد: یکی از اقدامات جامعه عشایری در کنار دامداری و کشاورزی بحث پرورش زنبور عسل است.

وی افزود: براساس برآوردهای صورت گرفته سالانه حداقل ۴۰۰ تن میزان تولید عسل عشایر استان در شهرستان های سمیرم، فریدون شهر، چادگان، شهرضا، دهاقان، عرب جرقویه و ... است.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: عشایر استان به طور همزمان کندوها را در ییلاق نگهداری و با رفتن به قشلاق آنها را به مناطق عشایری استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان جابجا می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عشایر هزینه بالای تریلرها و خودروهایی است که برای جابجایی کندوها باید پرداخت کنند، افزود: همچنین عشایر استان در تامین نهاده های مورد نیاز زنبورداری دچار مضیقه هستند، چراکه این نهاده ها گران شده است.

اسفندیاری تاکید کرد: بخشی از تولید عسل عشایر برای مصارف داخلی و حدود ۴۰۰ تن به خصوص در شهرستان های سمیرم و فریدونشهر روانه بازار مصرف می شود.

وی تصریح کرد: اگر شرکت های تعاونی عشایری و اتحادیه و معاونت طیور وزارت جهاد کشاورزی و همچنین جهادکشاورزی استان و شهرستان ها به عشایر کمک کنند، می توان در سال جهش تولید به تولید بالای بیشتر عسل و دو برابری جامعه عشایری استان امید بست.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 12956

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/12956/تولید-۴۰۰-تن-عسل-توسط-عشایر-اصفهان

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir