plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۱۱۵۴۵
پس از ملاقات دیپلماتیک با ترامپ

الکاظمی: به مرحله جدیدی از همکاری میان آمریکا و عراق رسیدیم

دخالت ترکیه در عراق قابل قبول نیست
نخست وزیر عراق پس از دیدار با رئیس جمهوری آمریکا از انتقال دو کشور به مرحله جدیدی از همکاری برای نابودی عناصر باقی مانده داعش و تقویت شراکت اقتصادی خبر داد.
الکاظمی: به مرحله جدیدی از همکاری میان آمریکا و عراق رسیدیم
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری عراق (واع)، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور شامگاه امروز (پنج شنبه) در پیام توئیتری پس از دیدار با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید، این دیدار را پربار خواند.

الکاظمی در پیام توییتری خود در این باره نوشت: همین الآن دیدار پرباری را با پرزیدنت دونالد ترامپ به پایان رساندم؛ به مرحله جدیدی از همکاری برای نابودی باقی مانده های سازمان داعش و تقویت شراکت اقتصادی خود منتقل خواهیم شد.

نخست وزیر عراق در پایان این پیام نیز افزود: از پرزیدنت ترامپ و دوستان آمریکایی خود برای کمک به ما در جنگ علیه تروریسم تشکر می کنیم.

این در حالی است که نخست وزیر عراق و رئیس جمهوری آمریکا ساعتی پیش ریاست جلسه گسترده هیئت های دو کشور را بر عهده گرفتند.

پیش از آن نیز الکاظمی و ترامپ در یک کنفرانس خبری مشترک در کاخ سغید، لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق بر اساس تصمیم های مرتبط با قوای مققنه و مجریه این کشور را مورد تاکید قرار داده بودند.

در این کنفرانس خبری، نخست وزیر عراق ضمن اعلام این که در کشورش از شرکت ها و سرمایه گذاری های آمریکایی استقبال می کنند، اظهار داشت: دخالت ترکیه در عراق قابل قبول نیست و اجازه آن را نمی دهیم؛ حملات ترکیه جداگانه نیست و اجازه هیچ گونه تهدیدی را نمی دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا نیز ضمن تاکید بر پشتیبانی خود از عراق برای این که آماده دفاع از خود باشد، تصریح کرد: عراق یک کشور دارای حاکمیت است و مناسب نیست که برای مدتی طولانی بمانیم.
 
الکاظمی همچنین موفق شد گفت و گوی راهبردی با ترامپ را برای تحقق عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق رهبری کند جایی که دو طرف بر سر تشکیل یک تیم ویژه برای بررسی ساز و کار و زمان بندی بازنشر نیروهای ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا در خارج از عراق به توافق برسند.
 
رئیس جمهوری آمریکا در این باره تاکید کرد: تا حد زیادی از عراق خارج شدیم و تنها تعداد بسیار کمی از سربازان باقی مانده اند؛ به خروج سریع نیروهای ائتلاف بین المللی طی سه سال و روابط همکاری و دوستی استوار و پربار با عراق پایبند هستم.

ترامپ در رابطه با نخست وزیر عراق نیز خاطر نشان ساخت: مصطفی الکاظمی مردی است که با او بسیار هماهنگ می شوم.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : شفقنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما