plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۱۱۴۳۹

آخرین آمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان

ویروس کرونا تا روز یکشنبه بیش از ۲۱ میلیون نفر را در سراسر جهان به بیماری کووید۱۹ مبتلا کرده و جان بیش از ۷۶۸ هزار نفر را گرفته است. بیش از ۱۴ میلیون نفر نیز با بهبودی، از چنگال این بیماری رهایی پیدا کرده‌اند.
آخرین آمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان
به گزارش ایصال نیوز، ویروس کرونا تا کنون بیشترین قربانی را به ترتیب در این کشورها گرفته است:

آمریکا (بیش از ۱۷۱ هزار نفر)
برزیل (بیش از ۱۰۶ هزار نفر)
مکزیک (بیش از ۵۵ هزار نفر)
هند (بیش از ۴۹ هزار نفر)
ایتالیا (بیش از ۳۵ هزار نفر)
فرانسه (بیش از ۳۰ هزار نفر)
و اسپانیا (بیش از ۲۸ هزار نفر)

ایران به لحاظ شمار قربانیان در حال حاضر هشتمین کشور جهان است.

روسیه با بیش از ۱۵ هزار قربانی در حال حاضر نهمین کشور جهان و در جدول تلفات انسانی کرونا بعد از ایران قرار دارد.

از سوی دیگر  تا بامداد یکشنبه، آمریکا همچنان رکورد دار بیشترین آمار مبتلایان و فوت شدگان جهان است. طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۵۱ هزار و ۱۱۳ مورد جدید به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت و مجموع مبتلایان به کروناویروس در این کشور به پنج میلیون و ۳۶۰ هزار ۲۷۷ نفر رسید.

از طرف دیگر، طبق آمار این دانشگاه آمریکایی، در ۲۴ ساعت گذشته، یکهزا رو ۷۹ مورد جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست دادند و شمار کلی قربانیان ویروس «کووید-۱۹» در این کشور به ۱۶۹ هزار و ۴۷۵ نفر رسید.پایگاه «ورلدومیترز»، مجموع قربانیان کرونا در آمریکا را ۱۷۲ هزار و ۶۰۶ نفر گزارش کرده است.

وزارت بهداشت ایران نیز در آخرین آمار خود اعلام کرد که ۱۵ استان در وضعیت قرمز هستند. این ویروس مرگبار در ایران تا ظهر روز شنبه بیش از ۳۴۱ هزار نفر را مبتلا کرده و ۱۹ هزار و ۴۹۲ قربانی گرفته است.

بیش از ۲۵۹ هزار نفر نیز در ایران از چنگال این ویروس رهایی یافته و حالشان بهبود پیدا کرده و یا اگر بستری بوده‌اند از بیمارستان مرخص شده‌اند.

ایران در حال حاضر به لحاظ شمار مبتلایان یازدهمین کشور جهان بعد از کشورهای آمریکا، برزیل، هندوستان، روسیه، آفریقای جنوبی، پرو، مکزیک، کلمبیا، شیلی و اسپانیاست.

انتهای پیام/* 
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما