plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۲۴۰۷۶

آمار جهانی کرونا؛ مرگ بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تاکنون

اولین روز بدون فوتی کرونایی در ایران
در حالی که روز پنجشنبه فوتی های کرونایی در ایران به صفر رسید، بنابر جدیدترین آمار همه‌گیری کرونا، شمار مبتلایان به این بیماری در جهان تاکنون به ۵۳۴ میلیون و ۱۴۳ هزار و یک نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۳۱۷ هزار و ۴۷۰ نفر نیز بر اثر عفونت کووید تأیید شده است.
آمار جهانی کرونا؛ مرگ بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تاکنون
به گزارش ایصال نیوز، براساس تازه‌ترین داده‌ها در "جدول جهانی پاندمی کرونا"، آمریکا با بیش از ۸۶.۲ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون فوتی کرونایی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۳.۱ میلیون مبتلا، پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی جای گرفته است.

همچنین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۱.۱ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. برزیل در عین حال با بیش از ۶۶۶ هزار جانباخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود و پس از آن هند با بیش از ۵۲۴ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۲۹.۵ میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.

همچنین روسیه با گذشتن از آمار ۳۷۹ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای این منطقه دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

بر اساس جدیدترین آمار جهانی کرونا پس از ایالات متحده، هند و برزیل، تاکنون در فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه، کره جنوبی، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، ویتنام، آرژانتین، ژاپن، هلند، استرالیا، ایران، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، اوکراین، مالزی، تایلند، اتریش، بلژیک، رژیم صهیونیستی، پرتغال، آفریقای جنوبی، جمهوری چک، کانادا، کره شمالی، شیلی، فیلیپین، سوئیس، پرو و یونان نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده‌ است.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۲۳۲ هزار و ۴۴۳ مورد ابتلا و ۱۴۱ هزار و ۳۱۸ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه ۱۷ در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

*فوتی کرونایی در ایران به صفر رسید

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت روز پنجشنبه 12 خرداد در توییتی نوشت: «پس از دو سال و صد روز مقابله ملت قدرتمند ایران با کرونا و درحالی که در آمریکا و اروپا آمار تلفات بالایی گزارش می شود، ایران نخستین روز بدون فوت کرونا را تجربه کرد.

این موفقیت را به رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تبریک می گویم و بر ارواح بلند شهدای مدافع سلامت درود می فرستم.»

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما