plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۱۰۳۰۲

نتانیاهو چهار سناریو برای الحاق کرانه باختری به گانتس ارائه کرد

منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، چهار سناریو برای اجرای طرح الحاق کرانه باختری به «بنی گانتس» وزیر جنگ ارائه کرده‌ است.
نتانیاهو چهار سناریو برای الحاق کرانه باختری به گانتس ارائه کرد
به گزارش ایصال نیوز، براساس خبری که خبرگزاری آناتولی به نقل از شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، مخابره کرد، چهارشنبه شب «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یاریو لِوین» رئیس پارلمان، «بنی گانتس» وزیر جنگ و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، نشستی درباره طرح الحاق کرانه باختری برگزار کردند.

بر اساس این گزارش و به نقل از منابع حاضر در این نشست، نتانیاهو چهار سناریو از اشغال ۳۰ درصدی کرانه باختری تا اشغال نمادین فقط بخش‌هایی از آن را برای بنی گانتس ارائه کرده است.

این گزارش می‌افزاید؛ همه سناریوها روی نقشه ارائه شد اما نتانیاهو به حاضران در نشست، درباره این موضوع که کدام سناریو را ترجیح می‌دهد، چیزی نگفته است. در ادامه این گزارش آمده است: گانتس و اشکنازی در این نشست تأکید کردند که با الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری که ساکنان فلسطینی دارند، مخالفند. آن‌ها همچنین با طرح اشغال بدون ارائه حق برابر به فلسطینی‌ها برای زندگی کردن در آن مکان‌ها، مخالفت کردند.

گانتس و اشکنازی در این نشست، خواستند که هر طرح الحاقی که قرار است اجرا شود، یکجانبه نبوده و ذیل چارچوب دیپلماتیک وسیعتری باشد که در آن فلسطینی‌ها نیز مابه‌ازایی دریافت کنند.

این منابع افزودند: این نشست بدون نتیجه خاص یا پیشرفتی پایان یافت و قرار است در روزهای آینده نیز این گفت ‌وگوها میان نتانیاهو و گانتس برگزار شود.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال در آورده، به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معرفی شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم مردم فلسطین و گروههای مقاومت و نیز رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد. در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند. برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما