{TICKER_BLOCK}
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۸۶۱۶
در نشست خبری کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی ستاد مقابله با بیماری کرونا در نجف آباد

شهردار نجف آباد: تا کنون با بکارگیری بیش از 700 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و آب، معابر عمومی ضد عفونی شده است

تمجید رئیس شورای شهر نجف آباد از از همت مسئولان و همراهی و مشارکت مثال زدنی مردم
مهندس مغزی گفت: در راستای اجرای مصوبات کمیته مقابله با کرونا، خدمتگزاران مردم در شهرداری ضمن 24 ساعته کردن جمع آوری زباله در شهر، با بکارگیری 700 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و آب، نسبت به گندزدایی و ضدعفونی خیابانها و کوچه ها، بازار، پاساژها و سازمانها اقدام کردند که بیشتر این عملیات در شب انجام شد. بخشی از این عملیات نیز با همکاری نیروهای مردمی، افراد خیّر و بسیج بود.
به گزارش خبرنگار واحد نجف آباد ایصال نیوز، دومین نشست خبری کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا در شهرستان نجف آباد امروز پنجشنبه به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان و در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

در این نشست، ابتدا آقای سید رضا موسوی زاده رئیس اداره آموزش و پرورش نجف آباد و رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در نجف آباد ضمن خوش‌آمدگویی به مسئولان حاضر و خبرنگاران رسانه ها، بر اهمیت امیدآفرینی و رضایتمندی مردم تأکید کرد و اعلام کرد آموزش و پرورش، معلمان و مدیران مدارس، حداکثر توان و همکاری خود را در خصوص موفقیت طرح مقابله با کرونا در شهرستان نجف‌آباد بکار بسته و همچنان در در این زمینه در تلاشند.

در ادامه مهندس مغزی شهردار نجف آباد ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، و با اشاره به تلاش شبانه روزی شهرداری در خدمت رسانی به مردم، از همدلی و همراهی مردم در مقابله با شیوع کرونا تشکر کرد.

شهردار نجف آباد افزود: این شهرداری از اول اسفند ماه و به ویژه پس از تشکیل ستاد مقابله با کرونا در شهرستان با تمام توان نسبت به اجرای وظایف محوله در چارچوب مصوبات این کمیته اقدام کرده است.

وی گفت: اگر چه بسیاری از برنامه های فرهنگی نوروزی و جشن های ویژه گروهی و از جمله برنامه 5 اسفند روز ایثار نجف آباد به دلیل شیوع کرونا لغو شد، اما با استفاده از فضای مجازی، این برنامه های امیدبخش و شادی آفرین به خانه ها برده شد.

شهردار نجف آباد در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص چگونگی و میزان مصرف مواد ضدعفونی کننده در سطح شهر گفت: در راستای اجرای مصوبات کمیته مقابله با کرونا، خدمتگزاران مردم در شهرداری ضمن 24 ساعته کردن جمع آوری زباله در شهر، با بکارگیری 700 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و آب، نسبت به گندزدایی و ضدعفونی خیابانها و کوچه ها، بازار، پاساژها و سازمانها اقدام کردند که بیشتر این عملیات در شب انجام شد. بخشی از عملیات ضدعفونی کردن سطح شهر با همکاری نیروهای مردمی، افراد خیّر و بسیج بود که جا دارد از خیران و بسیج و نیروهای مردمی تشکر کنیم.

مغزی با اشاره به همکاری کامل شهرداری با سازمانها و نهادهای زیرمجموعه ستاد مقابله با کرونا از جمله ستاد مردمی و بسیج تصریح کرد: خدمات دهی به اکیپ های کنترل کننده ورودی های شهر و تعطیل کردن پارکهای سطح شهر بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا از دیگر اقدامات شهداری نجف آباد بوده است.

شهردار نجف آباد در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص برخی نقطه ضعف‌ها در نحوه اجرای برخی مصوبات، گفت: بحمدالله حجم کارهای مثبت انجام شده در شهر بسیار زیاد است و هدف ما رضایتمندی مردم و شهروندان است. ما با روی باز از انتقادات سازنده و پیشنهادات مردم و رسانه ها استقبال می کنیم. انتقادات سازنده را باعث تقویت و رشد مدیرت شهری و شهرداری می دانیم و از آن استقبال کرده و می کنیم. 

در ادامه این نشست دکتر طرقی رئیس شورای اسلامی شهر نجف اباد ضمن ابراز تشکر و قدردانی از همت مسئولان و همراهی و مشارکت مثال زدنی مردم فهیم نجف‌آباد در امر مقابله با شیوع کرونا، از ایثار کادر درمانی، پزشکان و پرستاران تشکر کرد.

طرقی در پاسخ به سئوالی در باره اقدامات شورای اسلامی شهر در ایام کرونایی، اظهار داشت: شورای اسلامی و شهرداری یک روح در دو کالبد هستند. شورای اسلامی از هر طرحی که ستاد برای رفاه مردم و مقابله با کرونا تصویب کند، با جان و دل حمایت خواهد کرد و به همین دلیل از اقدامات شهردار در این راستا حمایت کرده و می کند، زیرا حفظ جان مردم از اولویت‌های وظایف شورای اسلامی شهر است و ما هم به آن پایبند هستیم.

آقای مقدسی رئیس اداره راه و شهرسازی نجف اباد، مسئول کمیته حمل ونقل شهرستان در ستاد مقابله با کرونا نیز ضمن تشریح اقدامات انجام شده در پایانه های مسافربری و باربری و میادین میوه و تره‌بار و آموزش اعضای پایانه ها از استقرار 25 نقطه کنترلی ترددها خصوصا در مبادی ورودی شهرستان در راستای اجرای مصوبات فاصله گزاری طرح تشدید مقابله با شیوع مرونا در چند روز اخیر خبر داد و عملکرد آنها را موفقیت آمیز برشمرد.

مقدسی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص زمان اجرای طرح فاصله گزاری و ممنوعیت ها گفت: ابتدا از همکاری 90 درصدی مردم در ممنوعیت تردد روزهای 12 و 13 فروردین ابراز تشکر و قدردانی می کنم. فعلا اجرای طرح حداقل تا 20 فروردین ادامه دارد و در راستای مقابله با کرونا هرمصوبه‌ای که ستاد، تصویب و ابلاغ کند در جهت حفظ سلامتی مردم اجرا خواهد شد.

در این نشست همچنین محمدمهدی فردوسی مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری در خصوص فعالیت های فرهنگی مرتبط با کرونا در این ایام گفت: چاپ و توزیع برشور، نصب تراکت و بنر در میادین و مراکز و خیابانهای سطح شهر، با موضوع سلامت و مقابله با کرونا یکی از اقدامات کمیته اطلاع رسانی بوده که شهرداری در راستای مصوبات ستاد انجام داده است. برگزاری جشنواره در فضای مجازی و تشویق مردم به رعایت بهداشت فردی و عمومی و ترغیب مردم شهرستان به ثبت نام در سایت سلامت و طرح غربالگری از دیگر اقدامات شهرداری بوده است.

 انتهای پیام/* 
۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما