plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۳
کد مطلب : ۸۸۹
تکذیب معافیت‌های بشر دوستانه تحریم‌های امریکا علیه ایران؛

دکتر ظریف: ترامپ هم خواهد آموخت ایرانیان هرگز تسلیم فشار نمی شوند

تروریسم اقتصادی امریکا، در امداد رسانی به سیل زدگان مشکلاتی را ایجاد کرده است
دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در صفحۀ توئیتر خود نوشت: آقای ترامپ به هر چیزی متوسل می شود تا شکست سیاست هایش در مقابل ایران را موفقیت جلوه دهد.
دکتر ظریف: ترامپ هم خواهد آموخت ایرانیان هرگز تسلیم فشار نمی شوند
به گزارش ایصال نیوز، در این توئیت آمده است؛ آقای ترامپ به هر چیزی متوسل می شود تا شکست سیاست هایش در مقابل ایران را موفقیت جلوه دهد. تنها چیزی که ثابت شده این است که وی از اینکه فکر می کند به مردم عادی ایران سختی و مشقت تحمیل کرده سرخوش است. او هم مثل پیشینیانش خواهد آموخت که ایرانیان هرگز بر اثر فشارها تسلیم نمی شوند.



ظریف همچنین در توئیتی دیگر، با اشاره به تحریمهای ایالات متحده امریکا علیه ایران که از آنها به عنوان تروریسم اقتصادی یاد کرده است، افزوده است که این تحریمها، در روند امدادرسانی به سیل زدگان کشورمان، مشکلاتی را ایجاد کرده است. 



او همچنین با کنایه به خبرهای دروغی که به تأمین مالی هلال احمر ایران و کمکهای بشر دوستانه به این سازمان از طریق معافیت‌های تحریمی ایالات متحده امریکا اشاره دارد، گوشزد کرده است که تحریم‌های امریکا عملاً هلال احمر را در جذب کمکهای بین المللی با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است فلذا ایالات متحده باید مسئولیت تروریسم اقتصادی خود را بپذیرد: 
«خبر جعلی: ادعای آقای پامپئو که ایالات متحده آماده کمک به فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است که می تواند پول‌ها را برای جمعیت هلال احمر ایران ارسال کند.
خبر واقعی: بر اساس اظهارات رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، جمعیت هلال احمر ایران نمی‌تواند هیچ‌گونه منابع مالی را به دلیل تحریم‌های غیرقانونی آمریکا دریافت کند. ایالات متحده باید مسئولیت تروریسم اقتصادی خود را بپذیرد.»



انتهای پیام /*
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما