plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۳۹۳۳
در خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح شد

امامی کاشانی: سرمایه‌داران پول و سرمایه خود را صرف امور مفید نظیر تولید کنند

بانوان تربیت فرزند را فدای کار اداری و درس خواندن نکنند
خطیب موقت نماز جمعه تهران، با اشاره به رونمایی از سامانه پدافندی باور ۳۷۳ توسط نیروهای مسلح، اظهار داشت: نام این سامانه از آن جهت «باور» انتخاب شده که قدرت و استقامت خود در برابر فشارها و تهدیدهای دشمن را باور داشته باشیم؛ دشمن تصور می‌کند با ایجاد مشکلات اقتصادی، مردم ما دست از انقلاب خود برمی‌دارند در حالیکه مردم ما امید به آینده و صبر دارند.
امامی کاشانی: سرمایه‌داران پول و سرمایه خود را صرف امور مفید نظیر تولید کنند
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، اظهار کرد: در دیدار اخیر هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب، نکات بسیار آموزنده و مهمی در فرمایشات معظم‌له وجود داشت.
وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در دیدار اخیر هیئت دولت فرمودند که باید به اقتصاد و تولید رونق داد؛ البته اشاره کردند که تولید ثروت و رونق اقتصاد در جامعه اسلامی با جوامع سرمایه‌داری نظیر آمریکا که ثروتمندان یک طرف و فقرا یک طرف دیگر هستند، تفاوت دارد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران، بیان داشت: سرمایه‌داران باید پول و سرمایه خود را صرف امور مفید نظیر تولید کنند و بیش از آنکه به درآمد توجه داشته باشند به تولید و اشتغالزایی توجه کنند.
وی افزود: دولت و مجلس نیز موظف هستند که مقررات دست و پاگیر و سایر موانع را از پیش‌روی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بردارند تا تولید و اشتغال در کشور رونق گیرد و وقتی این مهم تحقق یافت با پول و مالیات و خمس و زکاتی که بر آن تعلق می‌گیرد فقرا نیز بهره مند می‌شوند.
آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه بایستی در کشور فقر نباشد چرا که فقر بلای بدی است، گفت: باید جلوی احتکار را گرفت؛ اگر انسان ذره‌ای دین داشته باشد با احتکار و گرافروشی و انتقال پول‌ها به بانک‌های خارجی کشور را گرفتار نمی‌کند؛ باید توجه داشت که فساد اقتصادی نتیجه غفلت از خداوند است. عاقبت مفسد در دنیا بدبختی و ذلت و در آخرت آتش است.
وی در ادامه، به ضرورت رصد و تهیه آماری علمی و فنی از مسائل اخلاقی و رفتاری جامعه در حوزه‌های مختلف و چاره‌اندیشی مسئولان اخلاق و تبلیغ با استناد به این آمار و داده‌ها برای رفع رفتار ناپسند و سیئات در جامعه تاکید کرد. 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به رونمایی از سامانه پدافندی باور ۳۷۳ توسط نیروهای مسلح، اظهار داشت: نام این سامانه از آن جهت «باور» انتخاب شده که قدرت و استقامت خود در برابر فشارها و تهدیدهای دشمن را باور داشته باشیم؛ دشمن تصور می‌کند با ایجاد مشکلات اقتصادی، مردم ما دست از انقلاب خود برمی‌دارند در حالیکه مردم ما امید به آینده و صبر دارند البته دست‌اندرکاران هم باید برای مردم فکر کنند.
وی با بیان اینکه در این چهل سال جمهوری اسلامی خود را به دنیا ثابت کرده و آمریکا و اقمارش نیز خوی جنایتکارانه خود را به جهانیان ثابت کرده‌اند، گفت: جمهوری اسلامی با مقاومت به این عظمت رسید. ترامپ ابله است و بلاهت خود را به دنیا نشان داده است اما جمهوری اسلامی قوی و شجاع است و این شجاعت توسط امام(ره) و مقام معظم رهبری به ملت و  جوانان ما تزریق و تلقین شده است.
آیت‌الله امامی کاشانی در پایان بر ضرورت توجه بیشتر مردم به استحکام نهاد خانواده تاکید کرد و بیان داشت: بانوان تربیت فرزند را فدای کار اداری و درس خواندن نکنند؛ البته من نمی‌خواهم بگویم کار نکنند یا درس نخوانند اما تربیت اولاد را مقدم بر سایر امور قرار دهند.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما