plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۳۶۱۹۱

کشتار بی‌سابقه خبرنگاران از سوی رژیم صهیونیستی

حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه به طور بی‌سابقه‌ای خبرنگاران را هدف قرار داده است و تا کنون بر اساس آمار رسمی، ۱۱۹ خبرنگار به شهادت رسیده اند.
کشتار بی‌سابقه خبرنگاران از سوی رژیم صهیونیستی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز از مرکز رسانه قوه قضائیه، تعداد خبرنگارانی که از زمان آغاز جنگ غزه، از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، به ۱۱۹ نفر رسیده است.

کشته شدن بی‌سابقه روزنامه‌نگاران از سوی رژیم صهیونیستی

هیچ جنگی به این سرعت باعث کشته شدن این تعداد روزنامه‌نگار نشده است.

حتی با توجه به تعداد کل شهدا در غزه که به حدود ۲۵ هزار نفر رسیده است، مقامات فلسطینی می‌گویند آمار قربانیان درباره رسانه‌ها تکان‎دهنده و نامتناسب است.

بر اساس یک برآورد، یک‌دهم تمامی روزنامه‌نگاران در غزه قربانی شده‌اند.

گزارشگران بدون مرز هشدار داده که روزنامه‌نگاری در نوار غزه در حال نابودی است و  به‌طرز وحشتناکی، کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران الگوی آشکاری از هدف قرار گرفتن روزنامه‌نگاران و خانواده‌های آن‌ها را توصیف می‌کند.

ادعای رژیم صهیونیستی؛ روزنامه‌نگاران را هدف قرار نمی‌دهیم

اگرچه ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که روزنامه‌نگاران را هدف قرار نمی‌دهد، اما ثابت شده که نظامیان صهیونیست افرادی را که به وضوح به‌عنوان اعضای رسانه‌ها معرفی شده‌اند، هدف قرار داده‌اند.

 رژیم صهیونیستی سابقه ادعا‌های نادرست و معافیت از مجازات درباره هدف قرار دادن و کشتن خبرنگاران را دارد.

پیش از آغاز جنگ غزه، گزارش کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران نشان داد که ۲۰ خبرنگار در ۲۲ سال گذشته در اثر شلیک مستقیم ارتش رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند، بدون اینکه کسی پاسخگو باشد. از جمله آنها، شیرین ابوعاقله، خبرنگار سرشناس فلسطینی شبکه الجزیره بود.

رویترز می‌گوید که عصام عبدالله، روزنامه‌نگار این خبرگزاری در ماه اکتبر در لبنان بر اثر گلوله تانک رژیم صهیونیستی کشته شد؛ در حمله‌ای که خبرگزاری فرانسه آن را «عمدی و هدفمند» توصیف کرد و عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر خواستار بررسی آن به عنوان جنایت جنگی احتمالی هستند.

در مورد دیگری، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که با استفاده از پهپاد یک «تروریست» را هدف قرار داده است؛ اما نظامیان صهیونیست دو خبرنگار را در یک خودرو هدف قرار دادند.

حملات به خبرنگاران نه‎تنها حمله به غیرنظامیان است، بلکه به همان اندازه بسیار جدی است؛ نظامیان صهیونیست با این اقدام همچنین به حقیقت ضربه می‌زنند؛ به توانایی برقراری آن و به اشتراک گذاشتن آن.

سازمان‌های خبری بین‌المللی تنها برای مدت کوتاهی و تحت محدودیت‌های شدید توانسته‌اند به غزه دسترسی داشته باشند به جز یک مورد در ارتش رژیم صهیونیستی مستقر شده است.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران می‌گوید فراتر از خطر مرگ، روزنامه‌نگاران فلسطینی «دستگیری، حملات متعدد، تهدیدها، حملات سایبری و سانسور» را تجربه کرده‌اند. ۱۹ نفر در زندان هستند و این آمار رژیم صهیونیستی را در فهرست هدف قرار دهندگان روزنامه‌‎نگاران قرار می‌دهد.

بسیاری از روزنامه‌نگاران فلسطینی تحت بازداشت اداری رژیم صهیونیستی هستند که به ارتش این رژیم اجازه می‌دهد افراد را در سرزمین‌های اشغالی بدون محاکمه یا محدودیت زمانی بازداشت کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، مدعی است که این کشور «بی‌ابهام برای حمایت از خبرنگاران در جریان درگیری‌های مسلحانه» می‌ایستد، همانطور که چندین گروه هفته گذشته در نامه‌ای به جو بایدن خواستار آن شدند.

آمریکا باید بر این اساس عمل کند و رژیم صهیونیستی را در قبال مرگ‌ها و نقض آزادی مطبوعات مسئول بداند.

خبرنگاران در غزه که خود مجروح شده و متحمل خسارات جانی ویرانگر شده‌اند، فورا به سر کار بازگشته اند تا به جهان بگویند چه بر سر دیگران می‌آید اما باید این روند هدف قرار گرفتن خبرنگاران از سوی رژیم صهیونیستی متوقف شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما