plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۳۴۴۰۲

ریزش عجیب بورس؛ جو روانی یا بی‌اعتمادی به سیاست‌های دولت

یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در حال حاضر بورس، واکنش احساسی و هیجانی نسبت به شرایط نشان می‌دهد. در حالی بازارهای طلا، سکه و ارز در حال مرزشکنی قیمت‌ها هستند، اما از دیروز بازار سرمایه وارد فاز سنگین سقوط شده است.
ریزش عجیب بورس؛ جو روانی یا بی‌اعتمادی به سیاست‌های دولت
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، بهنام صمدی درباره روند آتی بازار سرمایه عنوان می‌کند: در حال حاضر قیمت سهم‌ها و تابلوها در محدوده جذابی قرار دارد و از نظر تکنیکالی، شاخص به محدوده حمایتی نزدیک شده است.

صمدی می‌افزاید: از طرف دیگر، داریم به پایان مهرماه نزدیک می‌شویم و گزارش ۶ ماهه عملکرد شرکت‌ها باید منتشر شود، بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بازار به این اتفاقات و وقایع واکنش مثبت نشان دهد، اما بازار خیلی هیجانی عمل می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره دلایل ریزش سنگین بورس می‌گوید: ریزش ارزش بورس به نظر می‌رسد بیشتر هیجانی و مربوط به تحولات خاورمیانه به دلیل شروع جنگ حماس و اسراییل است.

صمدی می‌افزاید: در حال حاضر بازار نسبت به اتفاقات واکنش نشان می‌دهد و در کل بازار، بورس ایران نسبت به رویدادهای بین‌المللی خیلی حساس شده است و بلافاصله اثر را روی تابلوی بورس می‌بینیم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح می‌کند: به نظر من، این واکنش‌ها هیجانی و احساسی است و از آن طرف، شاهد هستیم که نرخ ارز در بازار افزایش داشته است.

صمدی متذکر می‌شود: افزایش نرخ ارز اثر خود را روی همه بازارها می‌گذارد؛ مثل بازار طلا و خودرو و عجیب است که بورس، واکنش احساسی و هیجانی نسبت به شرایط نشان می‌دهد.

وی تصریح می‌کند: البته حواشی‌ای که در دو هفته گذشته از سمت وزارت راه و شهرسازی برای خروج سیمان و فولاد از بورس ایجاد شده، در شرایط امروز بازار سرمایه بی‌اثر نبوده است و سهامداران را کم‌کم نسبت به سیاست‌های دولت بی‌اعتماد می‌کند.

این کارشناس متذکر می‌شود: البته سیمان و فولاد از بورس خارج نمی‌شوند، اما سیاست‌های دولت و ایجاد جو روانی، بازار را دچار مشکل کرده است./خبر آنلا ین 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما