plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۳۴۰۳۲

شمارش معکوس برای افتتاح همزمان ۶ قطعه از آزادراه شیراز- اصفهان

عملیات اجرایی آزادراه شیراز-اصفهان که از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های آزادراهی کشور یاد می‌شود، در سال ۱۳۸۹ آغاز شد و در مهرماه سال ۱۴۰۰ به پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده بود، پس از تأمین اعتبار در دولت سیزدهم، اکنون آماده افتتاح در ۶ قطعه به صورت یک‌جا است.
شمارش معکوس برای افتتاح همزمان ۶ قطعه از آزادراه شیراز- اصفهان
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، یکی از شاخص ترین پروژه‌های آزادراهی کشور در استان فارس قرار دارد که در سفر رئیس جمهور به این استان در سال ۱۴۰۰ موضوع تامین اعتبار آن بررسی و انجام شد.

تکمیل اَبَر پروژه آزادراه شیراز- اصفهان که در مهرماه سال ۱۴۰۰ به پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده بود، پس از تامین اعتبار از سوی دولت سیزدهم، هم اکنون آماده افتتاح است و مسیر فعلی را تا ۲ ساعت کوتاه تر می‌کند. مسیر فعلی شیراز به سمت اصفهان ۴۸۵ کیلومتر و مدت زمان سفر نیز 5.5 تا ۶ ساعت به طول می‌انجامد.

با افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان که برخلاف مسیر فعلی، به شکل مستقیم است طول مسیر ۱۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر شده و نزدیک به ۲ ساعت از زمان سفر نیز کاسته خواهد شد.

عملیات اجرایی آزادراه شیراز- اصفهان که از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های آزادراهی کشور و یکی از مهمترین طرح‌های ملی یاد می‌شود، در سال ۱۳۸۹ آغاز شد و هم اینک حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این آزادراه که قرار است در ۶ قطعه به صورت یک‌جا افتتاح شود، درحال تکمیل عملیات نصب علائم ترافیکی و ایمنی است.

«محمود ملازینل» مدیرکل امور مجریان آزادراه ها پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به برنامه افتتاح طولانی ترین آزادراه کشور در یک مرحله به طول ۲۱۰ کیلومتر، گفته بود: البته آزادراه زنجان- تبریز طول بیشتری دارد و حدود ۲۴۵ کیلومتر است، اما در چهار مرحله به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: آزادراه مذکور از این حیث که در ۶ قطعه در یک مرحله به بهره برداری می‌رسد، عنوان طولانی ترین افتتاح آزادراهی را به خود گرفته است.

برپایه این گزارش، با افتتاح این آزادراه سالیانه ١٣٠ میلیون لیتر صرفه‌جویی سوخت در کشور خواهیم داشت که در مقیاس صرفه جویی سوخت عدد قابل توجهی است.

برنامه دولت این است که بعد از افتتاح این مسیر با ادامه محور به سمت اتصال به بوشهر، شبکه کریدوری کشور از شمال از طریق مرکز کشور به دریا متصل کند.

کارشناسان معتقد هستند که آزادراه شیراز- اصفهان بخش مهمی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور است که بهره برداری از آن ارزش اقتصادی قابل توجهی داشته و گام مهمی ترانزیت کالا از استان‌های جنوبی و بنادر به مرکز و شمال کشور برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما