plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۳۳۷۸۱

عربستان برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو به دنبال گرفتن حداکثر امتیازات است

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که توافق احتمالی میان رژیم صهیونیستی و عربستان به امتیازدهی گسترده این رژیم به فلسطینیان نیاز دارد. عربستان نیز امتیازات و اقدامات عملی می‌خواهد.
عربستان برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو به دنبال گرفتن حداکثر امتیازات است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، به نقل از اسپوتنیک، این امری است که احتمال ندارد دولت تندروی رژیم صهیونیستی با آن موافقت کند.

براساس این گزارش‌ها، ممکن است بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال تشکیل کابینه‌ای جدید از اپوزیسیون باشد تا بتواند با امتیازدهی به فلسطینیان موافقت کند.

به نقل از میدل ایست نیوز، عربستان به دنبال اقدامات عملی برای حل قضیه فلسطین است تا در مقابل آن با تل‌آویو روابطش را عادی سازی کند.

در این گزارش‌ها به نقل از یک مقام صهیونیست آمده است که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان نسبت به توافق احتمالی عادی سازی روابط با تل‌آویو ابراز تردید و اشاره کرده که عربستان اقدامات عملی می‌خواهد نه صرفا وعده‌هایی از سوی نتانیاهو.

در گزارش‌ها همواره آمده است که از جمله شروط ریاض برای عادی سازی روابط، توافقنامه دفاع مشترک با آمریکا، حمایت از تلاش‌های ریاض برای توسعه برنامه هسته‌ای مسالمت آمیز، اجازه به ریاض برای خرید سلاح‌های پیشرفته‌تر به ویژه سیستم دفاع موشکی تاد است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما