plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰
کد مطلب : ۳۳۷۰۳

عجیب اما واقعی؛ «وانگ‌ یی» بار دیگر وزیر خارجه چین شد

پس از یک ماه بی خبری از وزیر امور خارجه چین، پارلمان چین ضمن اعلام برکناری کین گانگ، بار دیگر وانگ‌یی را به عنوان وزیر امور خارجه منصوب کرد.
عجیب اما واقعی؛ «وانگ‌ یی» بار دیگر وزیر خارجه چین شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از اسپوتنیک، پارلمان چین اعلام کرد که کین گانگ، وزیر خارجه، از کار برکنار شده و وانگ‌یی، دبیر شورای سیاست خارجی حزب کمونیست چین وظایف او را برعهده خواهد گرفت.

به گزارش شینهوا، در بیانیه پارلمان این کشور آمده است: در نتیجه رای گیری، تصمیم گرفته شد که کین گانگ از سمت وزیر خارجه چین برکنار شود و وانگ یی به عنوان وزیر خارجه جدید منصوب شود.

وانگ یی بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ وزیر امور خارجه چین بود. وی در گذشته سفیر چین در ژاپن و معاون وزارت امور خارجه چین نیز بوده‌ است.

بیش از یک ماه است که کین گانگ در انظار عمومی دیده نشده است.

گفتنی است؛ کین گانگ تا سال ۲۰۲۲ سفیر چین در آمریکا بود که از ابتدای امسال به سمت وزیرخارجه چین منصوب شد اما به ناگهان از یک ماه پیش هیچ خبری از او منتشر نشده است. برخی منابع غربی احتمال داده اند وی برای انجام تحقیقات به اتهام فساد یا جاسوسی بازداشت شده باشد.

برخی مقام‌های ارشد چین در گذشته از انظار عمومی ناپدید شده‌اند، اما ماه‌ها بعد توسط ناظر انضباطی حزب کمونیست حاکم فاش شد که آن‌ها برای تحقیقات در بازداشت بودند. مقام‌های ارشد چین در گذشته از انظار عمومی ناپدید شده‌اند، اما ماه‌ها بعد توسط ناظر انضباطی حزب کمونیست حاکم فاش شد که آن‌ها برای تحقیقات در بازداشت بودند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما